Kolejka podwieszana KPCS 148 firmy Becker Warkop Świerklany
Oprócz maszyn stosowanych w procesie wydobywczym lub w procesie przygotowania pól do wydobycia, istotną rolę w zakładach wydobywczych odgrywają środki transportu, takie jak: kolejki podwieszane, lokomotywy lub podwieszane urządzenia manewrowe.
W postaci zestawów pociągowych służą one do przewozu materiałów lub osób. Obecnie najpowszechniejszym źródłem energii w tego rodzaju maszynach jest spalinowy silnik Diesla o mocach w zakresie od 36 do 150 kW, specjalnie dostosowany do pracy w warunkach dołowych. W zależności od konstrukcji toru podwieszanego ciągniki spalinowe są w stanie poruszać się po trasie o nachyleniu do 30°, a lokomotywy na torach o nachyleniu do 4%.
W budowie układów hydraulicznych maszyn transportowych stosowane są z reguły układy wielopompowe, zasilające szereg istotnych układów:
W programie firmy Bosch Rexroth znajduje się szeroka gama zespołów umożliwiających projektowanie rozbudowanych układów maszyn transportowych, a między innymi:
Ważnymi dla firmy Bosch Rexroth projektami wdrożonymi w tym zakresie w ostatnim czasie były: kolejka podwieszana KPCS 148 zrealizowana we współpracy z firmą Becker Warkop Świerklany oraz lokomotywa torowa UIK 150 GLS zrealizowana z firmą Urządzenia i Konstrukcje Żory.
Pompa tłokowa osiowa A4VG
| Silnik tłokowy promieniowy MCR | Rozdzielacz iskrobezpieczny 4WE6.5X |
Kontakt: mgr inż. Mirosław Kulesza
Bosch Rexroth, Polska
tel. +48 32 3635112
miroslaw.kulesza@boschrexroth.pl
|
REKLAMA |
REKLAMA |