Globalny rynek elektronicznej sprzedaży B2B osiągnie dochód na poziomie 6,7 biliona USD w 2020 r. - ELEKTRONIKA - SKLEP INTERNETOWY - DYSTRYBUCJA - SPRZEDAŻ INTERNETOWA - B2B
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Globalny rynek elektronicznej sprzedaży B2B osiągnie dochód na poziomie 6,7 biliona USD w 2020 r.
drukuj stronę
poleć znajomemu

Globalny rynek elektronicznej sprzedaży B2B osiągnie dochód na poziomie 6,7 biliona USD w 2020 r.

Globalny rynek elektronicznej sprzedaży B2B osiągnie dochód na poziomie 6,7 biliona USD w 2020 r.
fot. Farnell element14

Popularność zyskują prywatne sieci przemysłowe oraz publiczne platformy dla sprzedaży online 

Sprzedaż elektroniczna w modelu B2B doświadcza silnego wzrostu spowodowanego szybką migracją producentów i hurtowników z dotychczasowych systemów do otwartych platform online. Podczas gdy tradycyjne systemy wykorzystują mechanizm elektronicznej wymiany danych, który jest drogi i niewygodny w użyciu, modele B2B będą dalej przesuwać się w kierunku wszechobecnych platform online, umożliwiających nabywcom i sprzedawcom łatwą realizację transakcji obejmujących towary i usługi z dowolnego miejsca na świecie. Oczekuje się, że do roku 2020 rynek sprzedaży detalicznej online w modelu B2B stanie się dwa razy większy od rynku online w modelu B2C (business-to-consumer), generując przychody na poziomie 6,7 bln USD.

Według nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Przyszłość elektronicznego handlu detalicznego B2B, sprzedaż online w modelu B2B będzie stanowić prawie 27 procent łącznego wolumenu handlu produktami, który do roku 2020 osiągnie prawdopodobnie wartość 25 bln USD. Pod względem położenia geograficznego, Chiny i Stany Zjednoczone będą liderami elektronicznego rynku detalicznego B2B. Zgodnie z oczekiwaniami, do roku 2020 USA podwoi udział przychodów do poziomu 1,2 mld USD.

Wraz ze wzrostem popularności takich platform wielobranżowych jak Alibaba czy Amazon, relacje sprzedaży online B2B przekształcą się najprawdopodobniej z modelu biznesowego jeden-do-wielu do modelu wielu-do-wielu. Zamiast modelu, w którym jedna spółka inwestuje i tworzy e-platformę dla swoich dostawców, preferowane będzie rozwiązanie, w którym każdy podmiot integruje swój proces e-zamówień oraz ułatwia zakup produktów online.

 – Prywatne sieci przemysłowe, gdzie określone firmy łączą się w celu wymiany produktów, oraz rynki publiczne wykorzystywane do realizacji zakupów na miejscu zyskały na znaczeniu w ciągu ostatniej dekady. Mając na uwadze to, że firmy więcej kupują online niż sprzedają, te nastawione na sprzedaż, otwarte sieci publiczne w modelu B2C pomogą zwiększyć obecność i widoczność sprzedawców – wyjaśnia Archana Vidyasekar, lider zespołu Visionary Innovation Group w firmie Frost & Sullivan. 

Jednak podczas wdrażania strategii handlu elektronicznego B2B podmioty zajmujące się sprzedażą detaliczną mogą napotkać pewne wyzwania. Inaczej niż w przypadku B2C, w modelu B2B ceny są zmienne, a wielkości zamówień są wysokie i obejmują szeroki zakres produktów, co narzuca konieczność dysponowania elastycznymi mechanizmami spedycyjno-logistycznymi. Duży wpływ na sprzedaż mają również regulacje prawne i podatkowe, a dostawcy zazwyczaj zatrudniają całą rzeszę pracowników, którzy zajmują się wyłącznie organizacją dostaw produktów i usług w ramach tych ograniczeń.

Ponadto, realizacja inicjatyw marketingowych czy edukacyjnych w otoczeniu B2B jest skomplikowana, ponieważ klienci muszą zrozumieć sposób, w jaki produkty działają i współgrają z innymi systemami, które już posiadają lub zamierzają kupić. Efekt czarnej skrzynki, gdy klient kupuje urządzenie bez faktycznego zainteresowania poznaniem sposobu jego działania, prawie nie występuje w kontekście B2B.

 – Pomimo tego, postęp technologiczny ułatwiający nabywanie produktów, kiedy jesteśmy w drodze, przy użyciu smartfonów oraz tabletów sprawia, że stopień wykorzystania platform online przez biznes będzie gwałtownie rosnąć. Pojawienie się platform opartych na chmurze, oferujących większą skalowalność, zarówno w postaci usługi oprogramowania, jak i usług infrastruktury, również zachęca firmy do handlu online w modelu B2B – zauważa Pramod Dibble, konsultant Visionary Innovation Group w Frost & Sullivan. 

By umożliwić klientom zapoznanie się z kanałem online przy zachowaniu niskiego poziomu ryzyka, sprzedawcy internetowi powinni, w miejsce jednej, kompletnej opcji, oferować menu usług. Wtedy, nawet klienci niechętni jakiejkolwiek zmianie swojego istniejącego ekosystemu sprzedaży zaczną korzystać z kanałów online, które automatyzują wiele czasochłonnych i kosztownych aspektów procesu zakupów. 

Źródło: Frost & Sullivan

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl