Na początku czerwca działalność rozpoczęła EneGrupa - pierwsza firma w Polsce specjalizująca się w grupowym negocjowaniu cen energii. Swoją ofertę kieruje zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw jak i do osób fizycznych.
Celem działalności firmy EneGrupa jest tworzenie grup zakupowych, reprezentowanych przez firmy lub osoby prywatne, które przez swoją skalę mogą uzyskać konkurencyjne ceny zakupu energii, a tym samym obniżyć rachunki za prąd.
Osoby lub przedsiębiorstwa, które chciałyby zmniejszyć opłaty za energię, mogą zapisać się do odpowiedniej grupy na stronie internetowej www.enegrupa.pl, podając kontakt mailowy oraz szacowane zużycie prądu. Po stworzeniu grupy przedstawiciele firmy EneGrupa występują w jej imieniu, negocjując ze sprzedawcami nowe, lepsze warunki zakupu energii. Następnie wynegocjowana oferta, zawierająca porównanie do aktualnego cennika, zostaje przesłana do członków grupy, którzy podejmują decyzję o zmianie sprzedawcy.
- Rynek energii elektrycznej jest otwarty dla przedsiębiorstw, którzy mogą negocjować konkurencyjne stawki. Jednak małe i średnie przedsiębiorstwa, działając pojedynczo, nie są w stanie uzyskać znaczących obniżek z powodu niewielkiej skali działania. Tylko łączenie się w grupy daje szanse uzyskania ciekawych ofert, a tym samym znaczących oszczędności w budżecie – tłumaczy Tomasz Ślepowroński, współzałożyciel i jeden z pomysłodawców firmy EneGrupa.
Twórcy EneGrupa proponują podobny mechanizm działania właścicielom gospodarstw domowych: - W przypadku osób fizycznych ceny energii są wciąż regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki, ale budując szeroką skalę działania, uzyskujemy siłę negocjacyjną przekładającą się na lepsze stawki oferowane przez firmy energetyczne – dodaje Andrzej Osial.
Za wczesną rejestrację uczestnicy grup otrzymają pakiet energii gratis, który będzie elementem oferty nowego sprzedawcy energii.
EneGrupa to pierwsza platforma grupowych negocjacji w Polsce. Według danych Urzędu Regulacji Energetyki w latach 2007-2010 z możliwości przeniesienia usług energetycznych skorzystało w Polsce zaledwie ponad tysiąc przedstawicieli gospodarstw domowych. W roku 2011 sprzedawcę zmieniło 14 tysięcy odbiorców komercyjnych i 13 tysięcy odbiorców w gospodarstwach domowych, ale wartości te są i tak bardzo niskie w porównaniu do danych z krajów UE. W krajach, w których całkowicie zliberalizowano rynek energii koncerny energetyczne zażarcie walczą o klienta, a klienci wykorzystują możliwość zmiany sprzedawcy aby płacić mniej: w Niemczech w 2011 roku sprzedawcę zmieniło 2,2 mln odbiorców (5% gospodarstw domowych) a w Wielkiej Brytanii aż 5 mln osób (18% gospodarstw).
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |