Projekt inteligentnej sieci elektrycznej M-tech Labo - ZASILANIE - BATERIE - MITSUBISHI - FOTOWOLTAIKA - AKUMULATORY - MITSUBISHI ELECTRIC - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - ZARZĄDZANIE ENERGIĄ - SMART GRID - ZARZĄDZANIE ZASILANIEM - M-TECH LABO
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Projekt inteligentnej sieci elektrycznej M-tech Labo
drukuj stronę
poleć znajomemu

Projekt inteligentnej sieci elektrycznej M-tech Labo

Projekt inteligentnej sieci elektrycznej M-tech Labo
fot. MMC

Odciążenie sieci poprzez ładowanie akumulatorów w nocy, magazynowanie energii z OZE w akumulatorach, a następnie jej pobór i zasilanie w okresie największego zapotrzebowania na elektryczność 

Po zakończeniu etapu badawczego firmy Mitsubishi Corporation (MC), Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oraz Mitsubishi Electric Corporation (Mitsubishi Electric) uruchomiły M-tech Labo, czyli pokazowy system inteligentnej sieci elektrycznej, która wykorzystuje akumulatory w pojazdach elektrycznych do zasilania urządzeń i pomieszczeń zakładów przemysłowych.

System składa się z układu fotowoltaicznego (20 kW), pięciu pojazdów elektrycznych z naładowanymi akumulatorami oraz używanych akumulatorów (łącznie 80 kWh), które pozyskano z takich pojazdów.

Podczas przygotowywania projektu korzystano z porad Tokyo Institute of Technology. Podjęta inicjatywa stanowi część projektu KEIHANNA Eco-City Next-Generation Energy and Social Systems Demonstration Project, który jest jednym z czterech przedsięwzięć dotyczących inteligentnych sieci energetycznych, prowadzonych pod auspicjami japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu.

Celem projektu jest przedstawienie sposobu na odciążenie sieci energetycznej poprzez ładowanie akumulatorów w godzinach nocnych, kiedy jest ona mniej przeciążona, magazynowanie energii pozyskanej ze źródeł odnawialnych w akumulatorach, a następnie jej pobór i zasilenie urządzeń oraz biur zakładów przemysłowych w okresie największego zapotrzebowania na elektryczność.

Projekt M-tech Labo zakłada również wykorzystanie używanych baterii wymontowanych z pojazdów elektrycznych oraz innych rodzajów akumulatorów zamiast znacznie droższych, dedykowanych urządzeń. Pozwoli to zdecydowanie zmniejszyć koszty oraz przyczyni się do promocji ekologicznych rozwiązań technologicznych oraz pojazdów elektrycznych.

used rechargable battery

Fot. Używane baterie wymontowane z pojazdów elektrycznych

Szczegółowe dane dotyczące projektu demonstracyjnego w obecnym roku podatkowym:

  1. Ograniczenie wahań energii elektrycznej w budynku administracyjnym zakładu MMC w Nagoya, dzięki zasilaniu z M-tech Labo o maksymalnej mocy 50 kW (cel: 33% redukcji przy zakresie wahań o wartości 180 kW).
  2. Sprawdzenie systemu EIS (ang. Electric vehicle Integration System), który gromadzi dane oraz informacje o dostępnej energii oraz czasie wyładowania akumulatorów danego pojazdu elektrycznego, jednocześnie dbając, by taki pojazd pozostawał zdatny do jazdy.

charging - discharging stand

Fot. Stanowisko ładowania/wyładowania baterii

Wszystkie trzy firmy będą współpracować przy wdrażaniu projektu oraz czuwać nad właściwym wykorzystaniem zdobytej w ten sposób wiedzy na rzecz budowy bardziej zrównoważonej energetycznie społeczności. Główne role przypisane każdej z firm to:

  • MC: Badania nad wykorzystaniem w branży energetycznej baterii pojazdów elektrycznych oraz używanych akumulatorów.
  • MMC: Badania wpływu procesów ładowania i wyładowywania na pojazdy elektryczne oraz gromadzenie niezbędnych danych pozyskanych z takich pojazdów.
  • Mitsubishi Electric: Sprawdzenie systemu, który może skutecznie wykorzystywać baterie pojazdów elektrycznych oraz używane akumulatory.

Struktura systemu M-tech Labo

EMS: Energy Management System - zarządzanie M-tech Labo w okresach różnego zapotrzebowania na energię elektryczną.

EIS: Electric vehicle Integration System - zarządzanie danymi pozyskanymi z pojazdów elektrycznych zapewniając efektywną utylizację ich akumulatorów i jednocześnie utrzymując ich gotowość do jazdy.

Całkowita moc maksymalna: 50 kW, układ fotowoltaiczny 20 kW, 15 kW transfer energii z pojazdu elektrycznego (3 kW x 5 pojazdów elektrycznych), 15 kW transfer energii ze zużytego akumulatora (3kW x 5 akumulatorów)

Struktura systemu M-tech Labo

Struktura M-tech Labo

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Mitsubishi Electric Europe B.V. Oddział w Polsce
ul. Krakowska 50, Balice
tel.  (12)6304700
www.mpl.pl
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl