Elektrotechnika, energetyka i ciepłownictwo oraz motoryzacja - to branże uważane przez Polaków za najbardziej atrakcyjne, jako miejsca pracy - wynika z opublikowanego w czwartek badania Randstad Award 2012.
W opinii respondentów, najbardziej atrakcyjną branżą jest elektrotechnika. Badani cenią tu głównie możliwość uczestnictwa w wysokiej jakości szkoleniach (31% respondentów) oraz perspektywy na przyszłość (25%). Pozytywnie oceniane są również takie sektory, jak energetyka i ciepłownictwo. Argumentami podawanymi za pracą w tych branżach są wysokie wynagrodzenie (30%), stabilność zatrudnienia (29%), a także możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym (24%). Na trzeciej pozycji uplasowała się branża motoryzacyjna, atrakcyjna dla respondentów ze względu na oferowane szkolenia i interesujący charakter pracy (po 22% respondentów).
Z badań wynika, że idealny pracodawca to firma z branży elektrotechnicznej, ze stabilną pozycją na rynku i dostępem do szkoleń.
Przy wyborze pracy najważniejsze jest wysokie wynagrodzenie, na co wskazało 19% respondentów. Na drugim miejscu znalazła się stabilność zatrudnienia (17%), a na trzecim stabilna sytuacja finansowa firmy (13%).
- Zauważalnym trendem jest to, że rośnie znaczenie elementów, które dają pracownikom poczucie bezpieczeństwa. Chodzi o stabilność zatrudnienia. W cenie są ci pracodawcy, którzy nie mają tzw. restrukturyzacji i terminowo wypłacają wynagrodzenia - powiedział PAP dyrektor zarządzający Ranstad Kajetan Słonina.
Według wyników badania Randstad Award 2012, 79% respondentów wskazało internetowe portale, jako najpopularniejszy sposób na znalezienie pracy. Polacy szukają obecnie pracy wykorzystując nie tylko serwisy z ogłoszeniami, ale również portale społecznościowe (17% ankietowanych), które służą nie tylko podtrzymywaniu więzi towarzyskich, ale również nawiązywaniu kontaktów biznesowych.
Poszukujący pracy nadal chętnie wybierają w naszym kraju gazety, jako źródło ofert pracy% ankietowanych), oraz profesjonalne firmy zajmujące się pośrednictwem i doradztwem zawodowym (39%). Rośnie także znajomość znaczenia tzw. networkingu, który zakłada odejście od tradycyjnego poszukiwania pracy i przeglądania ofert na rzecz nawiązywania znajomości oraz rozwijania siatki kontaktów - 23% respondentów uważa udział w spotkaniach biznesowych i branżowych za dobry sposób na dotarcie do potencjalnych pracodawców.
Osoby młodsze częściej wybierają internetowe serwisy z ogłoszeniami o pracy, (wskaźnik o 16% wyższy, niż u osób starszych) i portale społecznościowe (o 47%).
Pierwsze 20 miejsc rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców „Randstad Award 2012” zajęły firmy:
Sondaż przeprowadzono na przełomie października i listopada 2011 r. za pomocą ankiet on-line. Przebadano 7 tys. respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę osób w wieku od 18 do 65 lat, o różnym statusie na polskim rynku pracy – studentów, osoby zatrudnione oraz niezatrudnione, ale zdolne do pracy.
Źródło: PAP, Randstadt
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |