Podczas odbywającej się w Hamburgu konferencji Panasonic Convention 2012 japoński producent podkreślał energooszczędny charakter swoich nowych projektów z zakresu fotowoltaiki i oświetlenia półprzewodnikowego, bazującego na LED.
Nowe produkty są związane oczywiście z planem japońskiego giganta, dotyczącym ekologii. Do roku 2018, czyli setnych urodzin Panasonica, producent chce być najbardziej przyjazną środowisku firmą na świecie. Nic więc dziwnego, że podczas konferencji w Hamburgu mogłem usłyszeć wiele ambitnych zapowiedzi i obietnic.
Jednym z największych eko-projektów Panasonica, jest Solar Bridge, czyli przebudowa londyńskiego mostu Blackfriars. Na dachu konstrukcji montowane jest 4400 paneli fotowoltaicznych, które sprawią, że ten wiktoriański most będzie generował około 900 000 kWh elektryczności rocznie, zaspokajając połowę apetytu stacji na prąd i zmniejszając tym samym emisję dwutlenku węgla o 511 ton rocznie.
- Most Blackfriars jest idealnym miejscem dla paneli słonecznych. Nowy, ikoniczny dach w samym sercu Londynu - powiedział w jednym z wywiadów czuwający nad projektem Derry Newman dodając, że konstrukcja będzie znakomitym przykładem na to jak można wykorzystać odnawialne źródła energii.
Takie monstrualne konstrukcje, to nie jedyny pomysł Panasonica na osiągnięcie swojego celu. Firma wchodzi też na rynek ze wspomnianymi na początku lampami LED, które w Europie mają trafić do sprzedaży w kwietniu tego roku. Produkty zostały już wyróżnione złotą nagrodą iF oraz Good Design 2011.
- Zawsze chcieliśmy oferować rozwiązania jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Teraz, dzięki 75-letniemu doświadczeniu w tej branży możemy udostępnić swoje innowacyjne produkty również klientom z Europy. Chcemy, aby w ciągu najbliższych trzech lat firma Panasonic stała się jednym z najpopularniejszych dostawców żarówek LED na europejskim rynku - tłumaczy Irenenusz Smaga, prezes Panasonic w Polsce i Krajach Bałtyckich.
Najciekawszą propozycją jest „żarówka” Nostalgic Clear, której projekt nawiązuje właśnie do lamp żarowych i która podobnie jak tradycyjna żarówka promieniuje ciepłym i jasnym światłem.
Oczywiście oświetlenie LED jest o wiele bardziej trwałe niż tradycyjne żarówki. Panasonic zapewnia, że jego konstrukcja będzie w stanie świecić przez 40 tysięcy godzin. To cztery i pół roku świecenia non stop, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. I to wszystko przy ponad 11-krotnie wyższej wydajności. Oświetlenie LED pobierające 11 watów ma świecić tak jak stare żarówki 50 watowe.
Energooszczędne nastawianie Panasonica ma też odzwierciedlenie w sprzęcie audio wideo. Dla przykładu najnowsze plazmy i LCD z najwyższych półek, mają o około 30% wyższą jasność obrazu, przy zachowaniu identycznego zużycia energii co rok temu.
Źródło: multi-blog.pl
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |