Podstacje zasilające nową linię metra w Warszawie wykorzystają energię pochodzącą z hamowania pociągów - WARSZAWA - SCADA - METRO - TRANSFORMATORY - MAGAZYNOWANIE ENERGII - ROZDZIELNICE - STACJA METRA - PODSTACJA ŚREDNIEGO NAPIĘCIA - PODSTACJA TRAKCYJNA - AUTOMATYKA STACYJNA - PROSTOWNIKI
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Podstacje zasilające nową linię metra w Warszawie wykorzystają energię pochodzącą z hamowania pociągów
drukuj stronę
poleć znajomemu

Podstacje zasilające nową linię metra w Warszawie wykorzystają energię pochodzącą z hamowania pociągów

Podstacje zasilające nową linię metra w Warszawie wykorzystają energię pochodzącą z hamowania pociągów
fot. Wikimedia Commons

ABB podpisał wart około 15 milionów dolarów kontrakt na budowę siedmiu podstacji średniego napięcia, które dostarczą energię elektryczną dla II linii metra w Warszawie. Zleceniodawcą jest AGP Metro Polska, konsorcjum odpowiedzialne za całościowy projekt linii metra. Zamówienie zostało zaksięgowane w trzecim kwartale bieżącego roku.

ABB zbuduje cztery podstacje łączące w sobie zasilanie trakcji i zasilanie pomocnicze, na napięcie 15 kV/ 825 V DC/400 V AC oraz trzypomocnicze podstacje 15kV/ 400 V AC dla budowanej obecnie drugiej linii metra w Warszawie, która ma połączyć wschodnią i zachodnią część miasta. 

W ramach projektu „pod klucz”, ABB jest odpowiedzialna za zaprojektowanie, prace inżynieryjne, dostawę, budowę, odbiór oraz uruchomienie podstacji łącznie z pracami budowlanymi. Każda z podstacji trakcyjnych prądu stałego zostanie wyposażona w cztery zespoły transformatorowo-prostownikowe o mocy 2 MW każdy. Transformatory obniżą napięcie z publicznej sieci energetycznej, a prostowniki przetworzą prąd zmienny w prąd stały, aby zasilić wagony metra. Wśród kluczowych produktów, jakie ABB dostarczy, znajduje się rozdzielnica średniego napięcia ze zintegrowanym zabezpieczeniem i urządzeniami sterowania, zespoły prostownikowe z suchym transformatorem, prostowniki diodowe, rozdzielnica niskiego napięcia, automatyka stacyjna oraz nadrzędny system sterowania i gromadzenia danych (SCADA). Projekt ma zostać ukończony pod koniec 2013 roku.

Jedna z podstacji zostanie również wyposażona w 40-megadżulowy (40MJ) system magazynowania energii oparty na dwuwarstwowych super-kondensatorach, aby wykorzystać energię odzyskaną z hamowania wagonu metra. ABB będzie odpowiedzialna również za system zarządzania siecią, który zostanie zintegrowany z istniejącym systemem, nadzorującym obecnie I linię metra

„To innowacyjny system dystrybucji energii elektrycznej dla trakcji zawierający w sobie system magazynowania energii” – powiedział Oleg Aleinikow, szef biznesu podstacji ABB, który jest częścią Dywizji Systemy Energetyki. „Wykorzystanie energii z hamowania i zwrócenie jej do systemu dystrybuowania energii pozwoli jeszcze bardziej zwiększyć efektywność energetyczną tej linii metra”.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
HGW przepłaca
Czy ABB ma wyłączność na zasilanie trakcji w stolicy?
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl