RS Components (RS) rozpoczęła swoją strategię regionalizacji w Europie 18 miesięcy temu i obecnie cieszy się z wyników tego odważnego posunięcia. Wiedza o e-commerce, kompleksowa oferta firmy oraz jej mocno zaangażowani pracownicy to klucz do sukcesu w regionie. Sukces tej strategii ilustrują mocne wyniki finansowe, wzrost satysfakcji klientów oraz doskonałe opinie dotyczące oferowanej wartości w stosunku do ceny.
Pomimo okresu reorganizacji RS Europe odnotowała wzrost dochodów o 22% za rok fiskalny 2011 (zakończony 31 marca 2011). Kontynent europejski jest kluczowy dla strategii międzynarodowego rozwoju Grupy i jest oczywiste, że potencjał dalszego rozwoju w regionie jest bardzo duży.
Firma RS rozpoczęła swoją działalność w Europie Wschodniej na początku roku 2011 z lokalnymi zespołami sprzedaży i ofertami online w lokalnych językach i walutach. Dziś RS nie tylko cieszy się pozytywnym odzewem ze strony klientów, lecz pozyskała na tych rynkach już 57 kluczowych klientów korporacyjnych.
Regionalizacja zapewnia pozytywne wyniki biznesowe i satysfakcję klientów
Skupienie uwagi na ogólnoeuropejskim rynku jest głównym czynnikiem wspomagającym sprawne i szybkie wsparcie efektywnej sprzedaży i marketingu w całym regionie. Badania pokazały, że potrzeby klientów w całej Europie były bardzo podobne, co doprowadziło do stworzenia jednolitego podejścia „One Europe” w programach sprzedaży i marketingu firmy. Firma RS podwoiła intensywność działań marketingowych dla 500 000 klientów w całej Europie, dzięki czemu średnia częstotliwość zamówień osiągnęła najwyższy poziom dziesięciu lat.
RS skupia się przede wszystkim na klientach i to podejście zostało przyjęte przez całą organizację. Słuchając swoich klientów i rozumiejąc ich potrzeby, firma RS zdobyła wiedzę pozwalającą firmie dokładnie identyfikować, tworzyć i oferować klientom prawdziwą wartość. Dzięki takiemu podejściu zorientowanemu na klienta firma osiągnęła w TRI*M wynik 90, co plasuje ją wśród 10% najlepszych firm w Europie.
Najbogatszy asortyment produktów elektronicznych i dla działów utrzymania ruchu
RS Components ciągle uzupełnia swoją ofertę produktów elektronicznych o nowe technologie, aby spełniać potrzeby inżynierów projektantów. Wszechstronny asortyment podzespołów elektronicznych wraz z najlepszymi usługami na rynku gwarantują, że firma RS dostarcza to, czego klienci rzeczywiście szukają. W roku fiskalnym 2011 wprowadzono na rynek ponad 37 000 nowych podzespołów elektronicznych, oferując także więcej możliwości projektowania, testowania i budowania prototypów.
RS wzmacnia także swoją ofertę produktów dla działów utrzymania ruchu, nieustannie wprowadzając wiodące technologie, w tym produkty własnej marki RS. W wyniku programu ujednolicenia oferty produktów firma RS będzie mogła zaproponować swoim europejskim klientom najbardziej kompleksowy asortyment podzespołów z zakresu elektryki, automatyki, techniki pomiarowej oraz narzędzi, produktów bezpieczeństwa i eksploatacyjnych. RS pragnie być głównym dostawcą dla producentów maszyn i podzespołów elektrycznych, inżynierów utrzymania ruchu i działów zakupów.
Wiedza o handlu elektronicznym to konkurencyjna zaleta
Firma RS wciąż adaptuje nowe inicjatywy e-commerce, zachęcając klientów do zakupów online. Na kontynencie europejskim handel elektroniczny wzrósł o 34% w roku rozliczeniowym 2011, zakończonym 59-procentowym udziałem e-commerce w dochodach. RS odnotowuje wzrost liczby odwiedzających stronę RS Online w regionie o ponad 60% dzięki marketingowi w wyszukiwarkach internetowych (SEM). Ponad trzykrotnie wzrosła liczba zapytań online, a popyt na wiodące na rynku rozwiązania e-commerce dla małych i dużych firm wciąż rośnie. Handel elektroniczny w Europie Wschodniej także napędza rozwój dzięki 70-procentowej sprzedaży online.
Zaangażowanie pracowników tworzy kulturę wysokiej klasy
Firma RS zdaje sobie sprawę, że zmotywowani i zaangażowani pracownicy to istotny element pomyślnego wprowadzenia strategii. Ciągłe udoskonalanie jest kolejnym ważnym czynnikiem strategii RS i głównym obszarem inwestycji w Europie. Wynikiem takiego specyficznego sposobu pracy było zwiększenie produktywności, satysfakcji klienta oraz lepsze i przyspieszone wprowadzanie strategii biznesowej. Dzięki zwiększeniu poziomu zaangażowania pracowników zmniejszyło się marnotrawstwo, co zaowocowało znacznymi oszczędnościami kosztów.
Klaus Göldenbot, Regional General Manager EMEA, optymistycznie patrzy na biznes europejski: „Regionalizacja dała oszałamiające rezultaty w Europie. Pozwoliła nam na uproszczenie naszej strategii i skoncentrowanie się na klientach. Wyniki mówią same za siebie i oczekuję, że Europa pozostanie kluczowym regionem dla Electrocomponents, kontynuując międzynarodowy rozwój jeszcze przez długi czas”.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |