Firma RS Components zaprezentowała zmiany w swojej witrynie internetowej, które znacząco usprawnią korzystanie z niej. Nowe precyzyjne wyszukiwanie produktów i możliwości przeglądania dają klientom w 18 krajach Europy szybszy i łatwiejszy dostęp do ponad 550 000 produktów. Nowa witryna to kolejny krok w kierunku tworzenia działalności opartej na handlu elektronicznym, przynoszącym ponad miliard funtów dochodu.
Rozumienie potrzeb klienta
Uruchomienie witryny zostało poprzedzone obszernymi badaniami jej użytkowania przez klientów RS. Dwa lata wywiadów i bezpośrednich spotkań oraz mnóstwo opinii pomogło firmie lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów, a także sposób ich współpracy z dystrybutorem.
Klienci przedstawili dwa decydujące stanowiska: chcieli oglądać i wybierać produkty w dogodny dla nich sposób. Natomiast biorąc pod uwagę produkt, życzyli sobie więcej informacji i danych technicznych oraz odpowiednich akcesoriów. Te elementy były wiodące w tworzeniu nowej strony.
Nowa strona internetowa zorientowana na klienta
Nowa witryna zapewnia klientom RS jak najlepsze wykorzystanie zasobów internetowych, bez względu na lokalizację i rodzaj wyszukiwarki. Dzięki wykorzystaniu najlepszych rozwiązań ze stron z całego świata usprawniona funkcjonalność umożliwia klientom łatwiejsze wyszukiwanie żądanych produktów. Ulepszony algorytm wyszukiwania zapewnia odpowiednie rezultaty wyszukiwań i pozwala klientom dopasowywać je według wybranych kryteriów. Inne ulepszenia to między innymi bardziej przejrzyste ceny, informacje o dostępności w magazynie oraz widok porównawczy. Klienci mają także dostęp do zestawu modeli CAD 3D.
Keith Reville, General Manager eCommerce, powiedział: „Nasi klienci stwierdzili, że potrzebują lepszego i mniej skomplikowanego wyszukiwania. Wszystko jest teraz sprawniejsze, szybsze i prostsze. Ulepszenia te znacząco zmniejszyły liczbę kliknięć koniecznych do znalezienia żądanego produktu, a także poprawiły wygląd i odbiór witryny”.
„Pierwsze opinie klientów są bardzo pozytywne - podoba im się nowa strona, jej wygląd i funkcjonalność, uważają, że odpowiada im potrzebom. Potwierdza to zwiększone zainteresowanie witryną”.
E-commerce: w centrum uwagi RS
Handel elektroniczny to fundament działalności biznesowej RS. Oprócz strony RS Online, firma oferuje małym i dużym przedsiębiorstwom wiodące na rynku rozwiązania z zakresu handlu elektronicznego. W roku finansowym zakończonym w marcu 2011 kanały te zwiększyły sprzedaż o 37%, zarabiając 575 milionów funtów. Ponad 53% dochodów Grupy jest generowane przez sprzedaż online i będzie rosnąć, ponieważ firma realizuje swoją strategię e-commerce, rozwijając tę kluczową działalność wartą ponad 1 bilion funtów.
Reville dodaje: „Jesteśmy pionierami i zajmujemy wiodącą pozycję na świecie w dziedzinie handlu elektronicznego B2B z pierwszą witryną stworzoną w 1998 roku. Uruchomienie najbardziej zaawansowanej witryny transakcyjnej w naszej branży jest kontynuacją tej działalności. Jest ona podstawą naszej wizji skupionej na e-commerce i ważnym krokiem w naszej strategii sprzedaży online”.
Nowa strona RS Online, zlokalizowana dla 18 rynków w Europie, jest dostępna pod adresem: www.rspoland.com
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |