Nowy, bardziej wytrzymały czujnik temperatury RTD - AUTOMATYKA PRZEMYSŁOWA - CZUJNIKI - DANFOSS - SILNIK DIESLA - CZUJNIK TEMPERATURY - TERMOPAR - RTD
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Nowy, bardziej wytrzymały czujnik temperatury RTD
drukuj stronę
poleć znajomemu

Nowy, bardziej wytrzymały czujnik temperatury RTD

Nowy, bardziej wytrzymały czujnik temperatury RTD
fot. Danfoss

Długa żywotność morskich silników dieslowskich i benzynowych wymaga kontrolowania temperatury spalin i sterowania nimi - do tego zadania niezbędny jest dokładny i niezawodny czujnik temperatury. Czujniki temperatury korzystają zazwyczaj z dwóch technologii, tj. rezystancyjnych czujników temperatury (Resistance Temperature Detector - RTD) z cienką powłoką PT100 lub na zasadzie termopary. Obie technologie mają swoje wady i zalety; w Azji używa się najczęściej czujników RTD, zaś w Europie - termopar. Wszystko to ulegnie zmianie dzięki nowemu czujnikowi firmy Danfoss, który łączy w sobie najlepsze cechy obu tych technologii.

Niewielka średnica, dwa elementy RTD – Pt1000

Niewielka średnica, dwa elementy RTD – Pt1000Każda technika pomiaru gazów spalinowych ma swoje wady i zalety. Termopary spisują się doskonale w wysokiej temperaturze, aż do 800°C. Mają niewielką średnicę i są bardzo stabilne pod względem mechanicznym. Ich wadą jest podatność na elektroniczne szumy, słaby sygnał mV i wymóg stosowania specjalnego kabla kompensacyjnego.

Czujniki RTD mają silny sygnał omowy, są odporne na szumy i nie wymagają specjalnych przewodów. Ich wadą natomiast jest niższa odporność mechaniczna, zdolność do pracy w temperaturze do 600°C, spore gabaryty czujników oraz konieczność stosowania kabli trójżyłowych w przypadku większych odległości.

Firma Danfoss zwróciła uwagę na rosnące zainteresowanie zaletami technologii rezystancyjnych czujników temperatury w Europie. Danfoss przystąpił do współpracy z jednym z większych producentów silników nad rozwojem czujnika 2xPT1000, który ma wszystkie zalety czujników RTD i jest pozbawiony ich wad.

Jednym z największych wyzwań tego projektu było umieszczenie dwóch elementów pomiarowych, które znoszą temperaturę 600°C i silne drgania, w kablu o średnicy 4,5 mm oraz połączenie tych elementów. Dzięki ogromnemu doświadczeniu i wiedzy z zakresu pomiaru temperatury i technologii produkcyjnej, Danfoss stworzył i opatentował proces lutowania laserem rozogniskowanym, dzięki któremu można wykonać cztery punkty lutownicze za jednym razem.

Nowy czujnik wykorzystuje technologię PT1000, a nie PT100, dzięki czemu nie wymaga kabla kompensacyjnego i ma większą rozdzielczość pomiarów, co jest idealnym rozwiązaniem dla pomiarów niskich punktów temperatury RTD silnika. Oto rezultat: Czujnik temperatury o wyjątkowej budowie, która daje mu wysoką odporność na silne drgania.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl