Polscy operatorzy poprawiają rentowność dzięki usługom managed services - TELEKOMUNIKACJA - ERICSSON - OUTSOURCING
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Polscy operatorzy poprawiają rentowność dzięki usługom managed services
drukuj stronę
poleć znajomemu

Polscy operatorzy poprawiają rentowność dzięki usługom managed services

Polscy operatorzy poprawiają rentowność dzięki usługom managed services

Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej wolą skupić się na nowych usługach, niż na zarządzaniu infrastrukturą telekomunikacyjną. Zlecając  zarządzanie sieciami  na zewnątrz mogą osiągnąć oszczędności nawet rzędu 20 proc. rocznie.  Dlatego szybko rośnie popyt na tzw. managed services. Beneficjentem tego trendu jest Ericsson – obecnie największa firma oferująca managed services w branży telekomunikacyjnej.  Z sieci, którymi zarządza Ericsson korzysta już 750 mln abonentów różnych operatorów.

Ericsson podpisał w minionym 2010 roku aż 54 kontrakty na managed services.  26 z tych umów to rozszerzenie lub przedłużenie dotychczasowych kontraktów.  Rozpoczęto m.in.  świadczenie usług na bardzo konkurencyjnym azjatyckim rynku.  Klientami  Ericssona zostali chińscy operatorzy  - China Mobile i China Unicom, a także DTAC z Tajlandii. Pojawiły się też kontrakty na zarządzanie sieciami w nowych technologiach, tak jak sieć LTE dla TDC Denmark.  Telia Sonera odnowiła i rozszerzyła swój kontrakt z Ericssonem, powierzając mu usługi zarządzania siecią dla transmisji danych i głosu  w 29 krajach.

Spośród  45 000 pracujących w serwisach ¾ to to profesjonaliści zatrudnieni do bezpośredniej obsługi klientów.  Największą dotychczas grupę – aż 6000 osób – Ericsson  przejął w ramach umowy z amerykańskim operatorem Sprint. W minionym roku Ericsson przejął kilka firm z obszaru usług zarządzania sieciami – włoskie Pride, amerykańskie inCode i hiszpańsko-amerykańskie Optimi.  W ubiegłym roku  jego przychody z tytułu professional  services (usługi profesjonalne) wyniosły 58,5 mld SEK, z czego managed services przyniosły 21,6 mld SEK (wzrost o 21 proc. w stosunku do 2009 r.).

W ramach managed services Ericsson oferuje operatorom usługi we wszystkich obszarach ich działania – od projektowania i  planowania przez wsparcie i serwis do zarządzania i obsługi sieci szkieletowej.  Operatorzy najczęściej zwracają się do Ericssona o pomoc w przejęciu tylko części ich działalności. Ericsson ma jednak także podpisane trzy umowy, w których odpowiada za całość działań operatora. Dotyczy to amerykańskiego operatora Sprint oraz operatora 3 w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Usługi typu managed services Ericsson świadczy również w Polsce. W ubiegłym roku przedłużono z Netią umowę na utrzymanie i zarządzanie siecią telekomunikacyjną.

Źródło: Ericsson

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl