Rynek gotowy na przyjęcie technologii NFC w 2011 r. - TELEKOMUNIKACJA - URZĄDZENIA MOBILNE - MOBILE WORLD CONGRESS - BARCELONA - TECHNOLOGIE MOBILNE - PŁATNOŚCI MOBILNE - FROST & SULLIVAN - NFC - NEAR FIELD COMMUNICATION - TRANSAKCJE ZBLIŻENIOWE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Rynek gotowy na przyjęcie technologii NFC w 2011 r.
drukuj stronę
poleć znajomemu

Rynek gotowy na przyjęcie technologii NFC w 2011 r.

Rynek gotowy na przyjęcie technologii NFC w 2011 r.
fot. Tom Purves/CC/Flickr

Rozwój usług Near Field Communication (NFC) był jednym z ważniejszych tematów podczas ostatniego Mobile World Congress w Barcelonie. Według Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, rynek NFC przeszedł już z etapu „innowacji” do etapu „wczesnych nabywców" oraz od badań do pierwszych wdrożeń komercyjnych. Kluczowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi jest upowszechnienie zastosowania NFC w telefonach komórkowych. Frost & Sullivan szacuje, że do roku 2015 na światowym rynku znajdzie się 863 milionów telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku.

Z nowej analizy Frost & Sullivan pt. Near Field Communication – kiedy prawdziwy start? wynika, że w 2015 roku NFC będzie najczęściej wykorzystywanym rozwiązaniem służącym do realizowania płatności mobilnych. Analitycy Frost & Sullivan prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów EUR, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów EUR. Frost & Sullivan przewiduje, że złożona roczna stopa wzrostu (CAGR) w latach 2010-2015 wyniesie 118%.

„Na rynku NFC możliwe jest wykorzystanie dwóch modeli biznesowych. Pierwszy oparty jest na nielimitowanym modelu wynajmowania pamięci wykorzystywanej przez aplikację NFC, zaś drugi to wynajem połączony z dodatkowymi kosztami za każde wykorzystanie ponad ustalony limit, w przypadku którego aplikacja będzie pokrywać opłatę roczną z określoną liczbą czynności” – wyjaśnia Jean-Noël Georges, globalny dyrektor sektora Smart Cards, Frost & Sullivan. – „Kiedy ta określona liczba czynności wykonywanych na aplikacji - takich jak aktualizacja, naprawa, odczytanie i zapisanie danych - zostanie osiągnięta, dostawcy aplikacji naliczane będą dodatkowe koszty". Frost & Sullivan ocenia, że w przyszłości prawdopodobnie najszerzej wykorzystywany będzie drugi model.

„Różne formy modułu bezpieczeństwa dla NFC (ang. Secure Element – SE) umożliwiły graczom z różnych sektorów, takim jak na przykład operatorzy telekomunikacyjni czy producenci sprzętu, stworzenie własnej infrastruktury płatności" – zauważa Jean-Noël Georges.  „Ten brak spójności w oczywisty sposób hamuje rozwój branży NFC".

Już od niemal dekady rozwiązanie NFC zmaga się z problemami natury politycznej i komercyjnej. Większość sektorów zaangażowanych w próby zastosowania NFC nie chce się dzielić znaczącymi dochodami, generowanymi przez to rozwiązanie. Przykładem może być spór pomiędzy bankami a operatorami sieciowymi. Początkowo, każda ze stron chciała zmusić drugą do przyjęcia swojego modelu biznesowego. Po nabyciu banków przez operatorów sieciowych i operatorów przez przedsiębiorstwa finansowe, okazało się, że kompromis i współpraca są najlepszym rozwiązaniem.

Rynek NFC posiada potencjał generowania dochodów dla całego ekosystemu. Nawet jeśli wydaje się, że w przypadku samego sprzętu – takiego jak karty SIM i kontrolery NFC – dochody spadną, to jednak przychody całego rynku wciąż będą rosły.

Większość dostawców technologii jest stanie zaoferować nowe usługi bezpośrednio związane z NFC. Producenci telefonów, dostawcy systemów Trusted Service Management (TSM) oraz dostawcy usług marketingowych i komercyjnych związanych z NFC z pewnością zyskają na rozwoju rynku.

„Wiele firm marketingowych już teraz jest zaangażowanych w ekosystem NFC, pomimo, iż rynek jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju" – stwierdza  Jean-Noël Georges. „Jest to dobry znak, świadczący o znaczącym potencjale rynku."

Źródło: Frost & Sullivan

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl