

Toshiba opracowała akumulator Li-ion o pojemności 60Ah, który dedykowany jest systemom fotowoltaicznym oraz pojazdom elektrycznym. Wersje testowe będą rozsyłane jeszcze w 2010 r.
Toshiba nie podaje dość istotnych informacji, tj. prędkości ładowania baterii. Żywotność i charakterystyka niskotemperaturowa są adekwatne do poprzednich produktów firmy. Gęstość energii została poprawiona o około 30% do poziomu 230-270Wh/L. Współczynnik gęstości energii do wagi również nie został podany.
Duża pojemność, 60Ah, pozwoli na zastosowanie baterii w systemach magazynowania energii wykorzystywanych w fotowoltaice czy systemach akumulatorowych nowoczesnych samochodów elektrycznych.
Tym samym Toshiba uczciła otwarcie Kashiwazaki Operations w Kashiwazaki Cit w Japonii. Jest to fabryka produkcyjna akumulatorów Li-ion podobna do Saku Operations w Saku City. Firma planuje ustabilizować produkcyjne linie i rozpocząć produkcję modułów dedykowanych samochodom elektrycznym już w lutym 2011.
Możliwości produkcyjne Kashiwazaki Operations szacuje się na 500 tys. baterii miesięcznie. Dotyczyć to ma akumulatorów o pojemności 20Ah. Następnie produkcja ma być rozszerzona do 1mln sztuk miesięcznie. Plany finansowe na 2015 r. to osiągnięcie 2,39mld dolarów wartości sprzedaży.
http://techon.nikkeibp.co.jp
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |