Ericsson ConsumerLab udostępnił wyniki badania nazwanego „Multi Screen Media Consumption 2010”. Dane zostały zebrane w Chinach, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Próbka badawcza reprezentuje więcej niz 300 milionów konsumentów.
Badania pokazują, że ludzie spędzają do 35 procent ich wolnego czasu przed telewizorem i wideo, a konsumenci są coraz bardziej świadomi nowych technologii, które z kolei tworzą nowe wzorce konsumpcji mediów.
Co najmniej raz w tygodniu, 93 procent badanych nadal ogląda zaplanowane transmisje telewizyjne, lecz ich rola zmienia się ze względu na wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji. Ponad 70 procent badanych konsumentów co tydzień korzysta ze streaming’u, pobierania lub oglądania nagranych programów telewizyjnych. 50 procent każdego tygodnia korzysta z internetowych usług TV / video na żądanie.
Transmisje na żywo są nadal bardzo ważne dla konsumentów, ale możliwość ustalenia, kiedy i jak telewizję będziemy oglądać wpływa na rolę liniowego lub planowanego nadawania treści.
Klienci chcą mieć dostęp do spersonalizowanej, pozbawionej reklam, łatwej w użyciu, wysokiej jakości usługi na żądanie będącą ich nową usługą TV.
Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, powiedział: “Wnioskiem badania jest to, że konsumpcja jest rozdrobniona i złożona. Istnieje kilka modeli konsumpcji. Jest to rynek prób i błędów z dużą ciekawością wokół niego.” „Konsument szuka rozwiązań, które zapewnią mu swobodę wyboru jak i kiedy chcą korzystać z usług. W tym momencie doświadczenia użytkownika są brane bardziej pod uwagę niż platforma techniczna.” – dodał.
Dane pokazują korelację pomiędzy odnajdywaniem przez konsumentów istotnych treści i ich chęcią do płacenia za nie. Dzisiejsze wydatki konsumenta nie są proporcjonalne do czasu zainwestowanego w oglądanie. Średnie wydatki konsumenta na oglądanie TV wynoszą 38 EUR na miesiąc i prawie 60 procent tej kwoty jest związane z transmisją telewizji. Skoro czas spędzony na oglądaniu transmisji TV stanowi tylko 40 procent całej konsumpcji telewizji, to jasnym jest, że użytkownicy nie płacą za usługi, z których najczęściej korzystają. Ustalenia Ericsson ConsumerLab jasno pokazują, że wydatki konsumpcyjne w przyszłości ulegną znacznym zmianom. Wzrosną wydatki na usługi na żądanie, pod warunkiem, że wymagania klientów w kwestii wysokiej jakość, łatwości obsługi i dostępu do właściwej treści zostaną spełnione.
Badanie obejmuje również nastawienia konsumentów do tabletów z dotykowym ekranem. 37 procent konsumentów jest bardzo zainteresowanych korzystaniem z tabletu jako pilota zdalnego sterowania.
Ericsson ConsumerLab w swoich badaniach skupia się na zachowaniach konsumentów. Swoją uwagę koncentruje na tym, co konsument myśli o telekomunikacji i TV, produktach i usługach. Pomaga operatorom zrozumieć swoich klientów, rozwijać strategię i generować dochód.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |