Motion capture - nowa metoda przechwytywania ruchu na potrzeby filmów i gier komputerowych - INTEL - TECHNOLOGIA - VIDEO - MARKERLESS PERFORMANCE CAPTURE - MOTION CAPTURE - PRZECHWYTYWANIE RUCHU - FILM - ANIMACJA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Motion capture - nowa metoda przechwytywania ruchu na potrzeby filmów i gier komputerowych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Motion capture - nowa metoda przechwytywania ruchu na potrzeby filmów i gier komputerowych

Motion capture - nowa metoda przechwytywania ruchu na potrzeby filmów i gier komputerowych

We współczesnych filmach i grach komputerowych pojawia się coraz więcej generowanych komputerowo, fotorealistycznych postaci 3D, ale dotychczas tylko producenci z bardzo wysokim budżetem mogli udźwignąć koszty animacji trójwymiarowej. Może to się zmienić dzięki technologii „Markerless Performance Capture”, którą badacze z Intel Labs Europe zaprezentowali w zeszłym tygodniu podczas imprezy Research@Intel w Brukseli.

Szkielety statków piratów walczących z Królewską Marynarką, obcy gładko prześlizgujący się przez pozaziemską dżunglę albo dziecięce zabawki w tanecznym korowodzie: zdążyliśmy już przywyknąć do wirtualnych postaci i generowanych komputerowo zwierząt we współczesnych filmach.

Przygotowywanie realistycznej animacji jest trudne i kosztowne. Jednym ze sposobów tworzenia komputerowej postaci jest skonstruowanie jej na podobieństwo żywego aktora. W tradycyjnych systemach przechwytywania ruchu (motion capture) używa się obcisłych kombinezonów z licznymi markerami, które są filmowane, kiedy aktor się porusza. Parametry ruchu są analizowane przez wiele kamer, a następnie używane do stworzenia podstawowego animowanego modelu. Metoda ta ma jednak wiele wad. Ruchy zwykle muszą być dokończone przez specjalistów krok po kroku, a następnie trzeba sztucznie dodać nowe ubrania.

Starszy specjalista i główny dyrektor ds. technologii firmy Intel, Justin Rattner, podczas demonstracji Intel Visual Computing Institute na imprezie Research@Intel, Europe

Ten żmudny proces można znacznie usprawnić dzięki nowej metodzie Markerless Performance Capture zaprezentowanej w tym tygodniu przez badaczy Intela podczas imprezy  Research@Intel Europe. Technologia ta działa bez żadnych markerów. Zamiast tego zestaw ośmiu kamer rejestruje ruchy w pełni ubranego aktora z częstotliwością 24 klatek na sekundę. Następnie wyspecjalizowane algorytmy rekonstruują zmieniającą się w czasie geometrię i uzupełniają trójwymiarowy model aktora.
Nowa metoda pozwala na znacznie bardziej naturalną i zrelaksowaną grę, ponieważ aktorzy mogą być ubrani w oryginalne kostiumy. Technologia bezmarkerowa znacznie ogranicza koszty przechwytywania ruchu w czasie rzeczywistym i może również pozwolić na wykorzystanie animowanej grafiki 3D w produkcjach niskobudżetowych.
Więcej informacji o technologii „Markerless Performance Capture” można znaleźć pod adresem: http://www.mpi-inf.mpg.de/resources/perfcap/

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl