Technologie trakcyjne ABB zostaną wykorzystane do zasilenia nowego szybkobieżnego połączenia kolejowego Gautrain w Południowej Afryce, które połączy Johannesburg, Pretorię i największe w kraju lotnisko. Mierzące 80 kilometrów Szybkobieżne Połączenie Kolejowe Gautrain stanie się szybkim środkiem transportu dla mieszkańców prowincji Gauteng, najmniejszej z dziewięciu, ale najważniejszej ekonomicznie i najgęściej zaludnionej.
Gauteng to serce południowoafrykańskiej gospodarki, wytwarzające jedną trzecią produktu krajowego brutto Południowej Afryki i zamieszkane przez około 10 milionów mieszkańców, co stanowi jedną piątą całej populacji. Tam znajduje się również największe miasto w kraju (Johannesburg) i stolica administracyjna (Pretoria), jak również Międzynarodowe Lotnisko OR Tambo, największe i najbardziej ruchliwe w Afryce.
Zapewniając mieszkańcom regionu nowy, szybki środek transportu i jednocześnie zwiększając ich mobilność, rząd oczekuje, że Gautrain przyczyni się stymulacji wzrostu ekonomicznego i powstawania nowych miejsc pracy. Pojawienie się kolei przyczyni się również do zmniejszenia ruchu na zatłoczonych autostradach i obniżenia emisji dwutlenku węgla.
ABB odgrywa istotną rolę w realizacji tego projektu poprzez dostawy zaawansowanych rozwiązań trakcyjnych, które umożliwią zasilanie całej 80-kilometrowej linii i 24 pociągów elektrycznych, które będą poruszać się z prędkością do 160 km/h.
ABB jest wiodącym na świecie dostawcą rozwiązań energetyki i automatyki dla naziemnych instalacji kolejowych (zasilanie trakcji) i taboru kolejowego (zasilanie pociągów). W te systemy wyposażony jest w między innymi Gautrain w Południowej Afryce. Gautrain to mutacja niezwykle udanego Electrostar*, którego wszystkie z 1 600 pojazdów są wyposażone w transformatory trakcyjne i silniki ABB. |
Rozwiązanie zasilania trakcji obejmuje jedną główną podstację zasilania, która obniża napięcie zasilania z sieci do odpowiedniego poziomu i pięć podstacji autotransformatorowych włączanych do pracy równolegle, zlokalizowanych wzdłuż całej trasy.
Całe rozwiązanie ABB jest zaprojektowane, tak by spełniało najwyższe normy niezawodności, redundancji i bezpieczeństwa gwarantując 99,99-procentową gotowość operacyjną. Urządzenia muszą być również odporne na zanieczyszczenia, wysoki poziom aktywności sejsmicznej i wyładowań atmosferycznych, a także pracować w szerokim zakresie temperatur i na dużej wysokości.
Każdy z 24 czterowagonowych pociągów elektrycznych jest zasilany za pośrednictwem transformatora trakcyjnego ABB i silnika trakcyjnego produkowanego przez ABB dla dostawcy pociągów, Bombardier Transportation. Gautrain to mutacja zdobywającego nagrody pociągu Electrostar produkcji Bombardiera, który jest bardzo rozpowszechniony i szeroko stosowany w Zjednoczonym Królestwie i zasilany przez transformatory i silniki trakcyjne ABB.
ABB zmodyfikowała projekt transformatora, by spełnić specyficzne wymagania dla pojazdu Gautrain związane z dużym przyspieszeniem, niskim poziomem hałasu i łatwą adaptacją w afrykańskim klimacie. Główną zmianą było znaczne zwiększenie mocy o około 40 procent w celu poprawy przyspieszenia pociągu.
Linia Gautrain ma zostać ukończona w 2011 roku, przy czym część taboru ma zacząć pracę w czerwcu tego roku.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |