Intel przedstawia nowy układ System-on-Chip z rdzeniem procesora Intel Atom™ oraz informuje o sukcesach na chińskim rynku motoryzacyjnym i telekomunikacyjnym - INTEL - CHIP - ATOM - SUKCES - TUNNEL CREEK
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Intel przedstawia nowy układ System-on-Chip z rdzeniem procesora Intel Atom™ oraz informuje o sukcesach na chińskim rynku motoryzacyjnym i telekomunikacyjnym
drukuj stronę
poleć znajomemu

Intel przedstawia nowy układ System-on-Chip z rdzeniem procesora Intel Atom™ oraz informuje o sukcesach na chińskim rynku motoryzacyjnym i telekomunikacyjnym

Justin Rattner, główny dyrektor ds. technologii w firmie Intel, opisuje wyzwania badawcze w dziedzinie zużycia energii w domach, samochodach i sieciach

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE 

·         Intel przedstawia nowy układ System-on-Chip (SoC) „Tunnel Creek” do telefonów IP, drukarek i samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych.

·         Chiński producent samochodów HawTai planuje wykorzystać procesor Atom i oprogramowanie MeeGo w przyszłej samochodowej platformie informacyjno-rozrywkowej

·         Intel nawiązuje partnerstwo z China Mobile; kolejne firmy telekomunikacyjne będą stosować procesory Intela w sieciach następnej generacji

·         Laboratoria Intela opracowały nowy, inteligentny czujnik elektryczny oraz domową konsolę do zarządzania poborem mocy, która „uczy się”, jak domy i firmy zużywają energię i wyświetla informacje w czasie rzeczywistym

 

INTEL DEVELOPER FORUM, Pekin, 14 kwietnia 2010 r. – Dwaj dyrektorzy firmy Intel przedstawili dziś najnowszy układ System-on-chip (SoC) do zastosowań wbudowanych i opisali nowe badania, które umożliwią efektywniejsze wykorzystanie energii w domach i małych firmach. Nadchodzący produkt SoC jest wyposażony w rdzeń procesora Intel® Atom™, co po raz pierwszy umożliwi innym firmom tworzenie urządzeń zgodnych ze standardem PCI Express*, które będą bezpośrednio łączyć się z chipem, pozwalając na elastyczniejsze projektowanie systemów wbudowanych.

Intel podkreślił też współpracę z HawTai*, dużym chińskim producentem samochodów, który planuje wykorzystać procesor Intel Atom i oprogramowanie MeeGo* w swoich samochodowych systemach informacyjno-rozrywkowych. Ponadto China Mobile*, największy na świecie operator telekomunikacji bezprzewodowej, wykorzysta układy Intela w wyspecjalizowanych platformach napędzających sieci bezprzewodowe.

„Intel zamierza skupić swoje technologie na nowych, innowacyjnych zastosowaniach w Chinach — powiedział Doug Davis, wiceprezes i dyrektor generalny działu Embedded and Communications Group w firmie Intel. — Ściśle współpracujemy z lokalnymi chińskimi firmami, aby zaoferować inteligentniejsze, lepsze rozwiązania sieciowe do samochodów, domów i firm, które zapewnią infrastrukturę dla bardziej mobilnych i szybszych wrażeń internetowych”.

Davis podczas przemówienia ujawnił szczegółowe informacje na temat przyszłego produktu Intela o nazwie kodowej „Tunnel Creek”. Ten układ SoC do zastosowań wbudowanych, takich jak samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe i multimedialne telefony IP, będzie używał standardowej magistrali procesora. Ściśle zintegrowany układ SoC łączy rdzeń Intel Atom, kontroler pamięci oraz obsługę grafiki i wideo.

Chip pozwoli też firmom na podłączanie samodzielnie opracowanych układów zgodnych ze standardem PCI Express. Elastyczność takiego ściśle zintegrowanego, jednoukładowego rozwiązania pomaga ograniczyć koszty części i oszczędzić miejsce na płytce w systemach wbudowanych.

 

Sukcesy na chińskim rynku motoryzacyjnym i telekomunikacyjnym

Davis zaprosił również na scenę dyrektora dużej chińskiej firmy motoryzacyjnej, Rongcheng HawTai Automobile*. Firma HawTai ogłosiła, że jej nowy luksusowy sedan B11* będzie korzystał z procesora Intel Atom i otwartej platformy programowej MeeGo w swoim pokładowym systemie informacyjno-rozrywkowym.

„Dzięki rozwiązaniu informacyjno-rozrywkowemu, które używa procesora Intel Atom, możemy stosować zarówno tradycyjne, jak i najnowsze technologie internetowe oraz ponownie wykorzystać oprogramowanie napisane dla linuksowej platformy MeeGo — powiedział Wang Dian Ming, wiceprezes HawTai Automotive. — W ten sposób oszczędzamy na kosztach tworzenia oprogramowania i możemy szybko oraz niezawodnie wprowadzać nowe usługi”.

W miarę, jak coraz więcej komputerów i urządzeń przypominających komputery PC łączy się z internetem, firmy telekomunikacyjne szukają sposobów na bardziej efektywne i ekonomiczne zaspokojenie rosnącego popytu na łączność sieciową. Davis przedstawił intelowską wizję zastosowania modelu „obliczeniowo-chmurowego” znanego z sektora IT w branży telekomunikacyjnej poprzez konsolidację obciążeń sieciowych na jednej platformie architektonicznej. Stwierdził, że światowi liderzy telekomunikacyjni, m.in. Alcatel-Lucent*, Ericsson*, Hauwei* i ZTE*, zamierzają wykorzystać architekturę Intela w swoich platformach infrastrukturalnych następnej generacji.

Dr Cui Chunfeng, dyrektor laboratoriów w dziale komunikacji bezprzewodowej Instytutu Badawczego China Mobile, pojawił się na scenie, aby wyjaśnić, jak największy na świecie operator bezprzewodowy będzie współpracował z Intelem nad następną generacją bezprzewodowej infrastruktury sieciowej, aby pomóc China Mobile w przejściu na model „obliczeniowo-chmurowy”. 

„China Mobile prowadzi badania nad sieciową architekturą dostępu radiowego, która zaoferuje naszej szerokopasmowej sieci bezprzewodowej takie korzyści, jak duża energooszczędność, ograniczenie łącznych kosztów użytkowania i wysoka wydajność, a jednocześnie pozwoli elastycznie przydzielać zasoby infrastrukturalne w zależności od zmieniającego się obciążenia sieci — powiedział dr Cui. — Aby zrealizować tę wizję, chcemy wykorzystać architekturę Intela w naszej infrastrukturze następnej generacji i uzyskać elastyczność, skalowalność oraz szybkie tempo innowacji dzięki architekturze definiowanej przez oprogramowanie”.

 

Osobiste zarządzanie energią

Po wystąpieniu Davisa na scenie pojawił się Justin Rattner, główny dyrektor ds. technologii firmy Intel i dyrektor zarządzający Intel Labs, który wyjaśnił, jak inteligentniejsze technologie w domu i w pracy mogą ograniczyć zużycie energii i usprawnić zarządzanie zasilaniem. Rattner powiedział, że celem firmy jest wykorzystanie technologii Intela w sposób, który pozwoli konsumentom i przedsiębiorstwom podejmować lepsze decyzje energetyczne.

     „Kluczowe znaczenie ma upodmiotowienie konsumenta — powiedział Rattner. — Indywidualni konsumenci muszą dysponować informacjami, narzędziami i bodźcami do oszczędzania deficytowych zasobów energetycznych, minimalizowania emisji dwutlenku węgla i kontrolowania budżetu energetycznego. Jeśli za sprawą aktualizowanych na bieżąco informacji sprawimy, że energia stanie się kwestią bardziej osobistą, i zaoferujemy wizualne narzędzia angażujące całe społeczności, doprowadzi to do wartościowych zmian w zachowaniu i pozwoli oszczędzić ogromną ilość energii”.

Badacze Intela wynaleźli nowe urządzenie bezprzewodowe, które ułatwia konsumentom gromadzenie danych na temat zużycia energii. Wystarczy podłączyć eksperymentalny, niedrogi czujnik do domowej instalacji elektrycznej, aby zacząć mierzyć i bezprzewodowo raportować pobór mocy każdego domowego urządzenia elektrycznego. Technologia ta mogłaby zostać łatwo wykorzystana przez konsumentów do analizowania zużycia energii przez urządzenia domowe.

Rattner zademonstrował też działający prototyp domowej konsoli energetycznej opartej na technologii Intela, która w połączeniu z bezprzewodowym czujnikiem mogłaby monitorować pobór mocy, doradzać rozwiązania, wyznaczać cele i nagradzać sukcesy. Taka para urządzeń stanowi podstawę osobistego systemu zarządzania energią, dzięki któremu amerykańskie gospodarstwa domowe mogłyby oszczędzić nawet 470 dolarów rocznie na kosztach elektryczności. Ponieważ w Stanach Zjednoczonych znajduje się 113 milionów gospodarstw domowych, potencjalne oszczędności mogłyby przekroczyć 50 miliardów dolarów rocznie. Gdyby tylko jeden procent gospodarstw osiągnął te oszczędności, roczne zużycie węgla zmniejszyłoby się o 371 000 ton, a emisje dwutlenku węgla — o 2,4 miliona ton, co byłoby równoważne wycofaniu 535 000 samochodów z amerykańskich dróg. Rattner opisał następnie, jak można ulepszyć zarządzanie zużyciem energii przez samochody elektryczne. Powiedział, że w miarę wzrostu liczby samochodów elektrycznych zwiększy się obciążenie sieci energetycznej w okresie nocnym, kiedy większość z nich jest ładowana. Laboratoria Intela pracują nad lepszą koordynacją ładowania, aby zredukować nagłe wzrosty obciążenia, co ograniczyłoby potrzebę modernizowania lokalnych sieci dystrybucyjnych i zaoszczędziło dużo pieniędzy.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl