W październiku 2025 r. w gliwickiej fabryce BMZ Group ruszy produkcja systemów bateryjnych nowej generacji NMC4, które trafią do elektrycznych autobusów miejskich Daimler Buses, w tym modelu Mercedes-Benz eCitaro. Nowe ogniwa o pojemności 111 kWh zapewniają wyższą gęstość energetyczną, dłuższy zasięg i większą żywotność, co czyni je jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań na rynku transportu publicznego.
Współpraca pomiędzy Grupą BMZ i Daimler Buses, zapoczątkowana w 2024 roku, wchodzi w fazę operacyjną wraz z wdrożeniem nowoczesnego systemu baterii wysokiego napięcia, zaprojektowanego specjalnie z myślą o wymaganiach transportu publicznego. Jak przekonują przedstawiciele BMZ, bateria NMC4 stanowi kamień milowy w elektromobilności: łączy wysoką gęstość energii, wydłużony zasięg, solidne rozwiązania bezpieczeństwa i długą żywotność.
„Jesteśmy dumni, że możemy przyczyniać się do transformacji transportu publicznego w Europie w kierunku zeroemisyjności wraz z Daimler Buses i jego nowoczesnym modelem Mercedes-Benz eCitaro. NMC4 to najbardziej zaawansowana bateria, jaką kiedykolwiek opracowaliśmy – efekt ponad dekady doświadczeń i innowacji” – mówi Paweł Kępski, dyrektor Business Unit EV w BMZ Poland.
Nowo opracowany pakiet bateryjny NMC4 o pojemności 111 kWh został stworzony specjalnie dla pojazdów elektrycznych o dużej mocy, takich jak autobusy miejskie i busy lotniskowe. Jak wskazują przedstawiciele BMZ, jego modułowa konstrukcja i system chłodzenia cieczą zapewniają najwyższą wydajność, łatwość serwisowania oraz długoterminową trwałość.
„Parametry te plasują NMC4 w czołówce technologii bateryjnych dla transportu publicznego i czynią z niej przełomowe rozwiązanie dla producentów OEM, takich jak Daimler Buses” – dodaje Kępski.
Baterie NMC4 będą wykorzystywane w modelach Mercedes-Benz eCitaro, eCitaro G i eCitaro K od 2026 r. Z tego powodu Daimler Buses zaprezentuje autobus eCitaro wyposażony w baterie NMC4 podczas targów Busworld Europe 2025. Nowa generacja baterii NMC4 łączy wysoką gęstość energii, umożliwiającą dłuższe zasięgi, z bardzo długą żywotnością. Zwiększona żywotność osiągana jest nie tylko dzięki ładowaniu o mocy maksymalnej 150 kW, ale także przy regularnym szybkim ładowaniu do 300 kW
„To partnerstwo łączy doświadczenie Daimler Buses w budowie autobusów z innowacjami BMZ w zakresie systemów bateryjnych. Wspólnie kształtujemy przyszłość mobilności bezemisyjnej w całej Europie. Jestem szczególnie podekscytowany faktem, że już wkrótce baterie NMC4 będą zasilały nasze autobusy miejskie” – mówi Michael Klein, COO Daimler Buses.
Produkcja systemu bateryjnego NMC4 jest w pełni zlokalizowana w gliwickim zakładzie BMZ Poland, który stał się globalnym centrum kompetencyjnym grupy w zakresie rozwiązań elektromobilnych. Według BMZ, zaawansowana automatyzacja, nowoczesne prace badawczo-rozwojowe oraz zastosowanie technologii dwuskładnikowego klejenia pozwoliły BMZ znacząco obniżyć koszty jednostkowe, zwiększyć jakość i skalę produkcji.
Systemy bateryjne BMZ Poland już dziś zasilają tysiące autobusów elektrycznych i pojazdów użytkowych w całej Europie. Generacja NMC4 potwierdza pozycję firmy jako czołowego dostawcy baterii na dynamicznie rosnącym rynku elektromobilności.
| REKLAMA |
| REKLAMA |
| REKLAMA |