W związku z występowaniem na terenie działania ENION S.A. w obszarze jury krakowsko-częstochowskiej niekorzystnych zjawisk pogodowych, o katastrofalnych skutkach dla sieci energetycznej, ENION Spółka Akcyjna informuje:
Z powodu długotrwałych ograniczeń w dostawie energii, które rozpoczęły się 9 stycznia br., istnieje możliwość zmiany naliczania opłat prognozowanych dla odbiorców dotkniętych długotrwałymi przerwami w dostawie energii elektrycznej. Zmiana ta będzie się odbywać na wniosek odbiorcy i wymaga podania stanu licznika energii elektrycznej do dnia 10 lutego 2010 roku na bezpłatny numer telefonu:
0800 17 17 05
Numer czynny jest w dni robocze w godzinach od 7.00 do 17.00
Przy zgłoszeniu stanu licznika bardzo prosimy o podanie numeru ewidencyjnego odbiorcy, imienia i nazwiska oraz adresu punktu poboru energii elektrycznej. Prosimy również o podanie numeru telefonu kontaktowego.
Odbiorcy, którzy wystąpią o zmianę naliczania opłaty prognozowanej, otrzymają nowe, skorygowane blankiety wpłat. W związku z tym dotychczasowe blankiety wpłat stracą ważność.
Ponadto, wobec odbiorców dotkniętych długotrwałą przerwą w dostawie energii:
- do końca lutego 2010 roku nie będą naliczane odsetki z tytułu nieterminowych wpłat za dostawy energii elektrycznej, niezależnie jakiego okresu dotyczyły,
- do końca lutego 2010 roku nie będzie prowadzona windykacja zaległych należności, niezależnie od okresu za jaki powstały zaległości płatnicze.
Jednocześnie przepraszamy Odbiorców za niedogodności wynikające z braku dostaw energii.
Jako pracownicy energetyki służący społecznościom lokalnym i jednocześnie będący ich częścią, od pierwszych dni wystąpienia zniszczeń sieci podjęliśmy wszelkie możliwe działania prowadzące do przywrócenia zasilania Odbiorcom. Nigdy jednak dotychczas na żadnym terenie w Polsce nie wystąpiła tak duża liczba zniszczeń sieci energetycznej spowodowana warunkami pogodowymi w tak krótkim czasie i na tak skoncentrowanym terenie. Na skutek nałożenia się ekstremalnych zjawisk pogodowych infrastruktura energetyczna uległa zniszczeniu na bardzo dużych odcinkach i w ogromnej liczbie miejsc, a bez infrastruktury nie ma możliwości dostarczania energii.
Przepraszamy raz jeszcze Odbiorców za wszelkie niedogodności oraz dziękujemy za współpracę i wsparcie wszystkim służbom, organizacjom i osobom, które w najtrudniejszym - zarówno dla Odbiorców energii, jak i Pracowników energetyki – okresie, pomagały w przywracaniu zasilania oraz odnosiły się ze zrozumieniem dla katastrofalnej sytuacji jaka wystąpiła na części obszaru zasilanego przez ENION S.A.Enion