OMNI3D, Arrinera Technology i firma OE Industry połączyły siły, by stworzyć w pełni funkcjonalny prototyp lampy samochodowej. Projekt został zrealizowany w technologii FFF, a testy skanerem 3D potwierdziły, że posiada wysoką precyzję wymiarową.
OMNI3D jest producentem przemysłowych drukarek 3D, Factory 2.0 Production System. To właśnie na tej drukarce zostały wydrukowane części do przedniej lampy polskiego supersamochodu firmy Arrinera Technology.
Wybór technologii FFF był uzasadniony możliwością tworzenia w niej skomplikowanych geometrii w stosunkowo krótkim czasie. Druk 3D zagwarantował także wysoką dokładność przy niskim koszcie materiału i bardzo niewielkim odpadzie. Wydruk zrealizowano z wykorzystaniem materiału ABS-42, charakteryzującego się wytrzymałością, łatwą postprodukcją i szeroką paletą możliwości wykończenia prototypu. Koszt materiału wykorzystanego do tego wydruku to 65 EUR.
Złożony model lampy ma wielkość 440 x 370 x 200 mm. Czas druku 6 elementów składających się na obiekt wyniósł 65 godzin. W gotowym prototypie zamontowano lampy firmy OE Industry, dostawcy rozwiązań inżynieryjnych w zakresie systemów oświetlenia. Model wyposażony jest w główną soczewkę o średnicy 90 mm oraz światła trójfunkcyjne do jazdy dziennej i postojowe. Wykorzystano tu światła Bi-LED, w których za pomocą diody LED można realizować światła mijania i drogowe.
Pod względem wizualnym obiekt nie różni się od modułu, który w przyszłości będzie produkowany seryjnie. Końcowe testy przeprowadzono na skanerze MICRON 3D, z wykorzystaniem zielonego światła, trzykrotnie dokładniejszego niż powszechnie stosowane światło białe. Wynik pomiaru okazał się o 30% lepszy niż założona dokładność.
Arrinera Hussarya 33
Gotowy prototyp z zamontowaną elektroniką oraz części składowe przed postprodukcją będzie można zobaczyć w listopadzie na stoisku OMNI3D podczas targów FORMNEXT (hala 3.1, stoisko C29) we Frankfurcie oraz EUROTOOL (hala Wisła, stoisko W27) w Krakowie.
Spotkaj się z technologami druku 3D:
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |