Wtrącę swoje 3 grosze:
Czy w ciągu tych 3 lat akumulator był dobrze doładowywany ? chodzi mi o to, że jeśli jeździsz krótkie odcinki może być on niedoładowywany, szczególnie w diesel'ach zużywających wiele energii na rozruch, a to znacznie skraca jego żywotność. Napięcie sprawnego akumulatora (doładowanego) po jeździe po ok 2 godzinach powinno wynosić ok 12,6V. Jeśli aku nie było dobrze doładowane chociaż co jakiś czas to może kwalifikować się już do wymiany.
Czy pojemność aku jest odpowiednia do samochodu? nie może być za mała (wtedy mają one gorsze parametry i niższe maksymalne prądy rozruchu). Nie może być też za duża boi będzie on wiecznie niedoładowany, najlepszym wyborem jest pojemność akumulatora jaką wstawił producent +- kilka Ah.
Pomysł z amperomierzem jest niezły natomiast pamiętaj, aby przypadkiem nie próbować włączyć silnika, bo w najlepszym wypadku spalisz bezpiecznik w mierniku.
Jeśli aku jest ok to sprawdź czy wyłączają się jak padło wcześniej światło w bagażniku oraz podświetlenie w drzwiach Daj znać co wyszło będziemy szukać dalej.