W sprzedaży tego nie widziałem za to mogę ci podpowiedzieć, że wbrew pozorom bardzo łatwo to zrobić, z pomocą przychodzi to program graficzny i twierdzenie Talesa. Zaraz wytłumaczę o co chodzi:
zielona kreska to przeszkoda dla światła , czerwona to jej cień(niebieskie fragmenty na obu kreskach przedstawiają część oryginały i cień tej części oryginału)
teraz:
jeżeli światło pada na płaszczyznę (żółte strzałki) pod kątem 45° to tg(Π/4)=1
następnie przeszkoda światła nie może być bardzo odstająca od ściany i żeby nie zmniejszać rozmiarów cienia należy zmniejszyć kąt padania promieni co pozwoli nam zmniejszać rozmiary 'przeszkody' - czynnika cieniotwórczego ,
wartość tangensa kąta dążącego do zera dąży do nieskończoności , więc teoretycznie cień o długości 1m można wygenerować przeszkodą o wysokości 1cm oświetlając ją pod takim kątem, którego tangens wynosi 0,01
zgodnie z twierdzeniem Talesa (wszyscy wiemy jak ono brzmi) stwierdzam, że proporcjonalnie zmniejszona część przeszkody pierwotnej(generująca niebieski cień na czerwonej powierzchni), przy zachowaniu tej samej długości cienia wygeneruje efekt o tej samej długości:
zatem gdy światło pada pod katem 45° aby uzyskać cień o kształcie:
należy użyć przeszkody o kształcie
natomiast dzięki zmniejszani kąta padania światła na płaszczyznę możemy użyć kształtu np:
i węższych, ważne jest to aby tangens kąta padania odpowiadał proporcji wynosił tyle co stosunek w tym przypadku szerokości obrazka o zmniejszonej szerokości do szerokości obrazka oryginalnego (lub długości cienia jaki chcemy uzyskać).
To przeskalowanie robisz dowolnym programem graficznym odznaczając opcję zachowania proporcji aby tylko jeden wymiar się zmniejszył. Patrzysz na szerokość (pixele) obrazka skompresowanego dzielisz przez szerokość w px oryginały i masz tg kąta pod jakim musisz oświetlić przeszkodę.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Dopiero zauważyłem: to związanie to sprawdzi się w przypadku gdy źródłem światła będzie linijka diodowa o szerokości równej szerokości kształtu oświetlanego, aby uzyskać ten efekt przy użyciu żarówki trzeba by zniekształcić obraz tak, aby projekt uwzględniał kierunki rozchodzenia się światła ze źródła