Często tworzenie treści marketingowych kojarzy się z zarwanymi nocami i przepracowanymi weekendami. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, iż nie musi to wcale tak wyglądać. Jak zwiększyć swoją produktywność w tak specyficznym obszarze, którym jest twórczość?
Podstawę wysokiej produktywności stanowi odpowiedni cykl pracy, tak zwany workflow. Temat ten został poruszony również na tegorocznym ContentTech. Specjaliści i autorytety z branży podzielili się swoim doświadczeniem i zaproponowano kilka rozwiązań usprawniających pracę twórczą indywidualną oraz zespołową.
Pomysł na odpowiednią treść można znaleźć dosłownie wszędzie. Nie ograniczaj się, im więcej tym lepiej. Pamiętaj jedynie o swoim targecie i w oparciu o niego filtruj informacje.
Źródłem pomysłów jest nie tylko twój mózg, ale także opinie klientów, wszystko, co czytasz, ludzie wokół, media społecznościowe, wiadomości. Masz to na wyciągnięcie ręki.
Koniecznie ustalcie z zespołem konkretny sposób dzielenia się pomysłami i informacjami. Może to być grupa dyskusyjna, e-mail, specjalne serwisy. Udokumentujcie ten sposób oraz upewnijcie się, że wszyscy rozumieją zasady i wiedzą, jak z niego korzystać.
Istotne jest również wyznaczenie osoby kontrolującej cały proces. Potrzebny jest ktoś, kto będzie organizował informacje i pomysły tak, aby łatwo można było z nich korzystać.
Każde zlecenie powinno mieć jasno określony cel, który znają wszyscy członkowie zespołu. Przykładowo inaczej będzie wyglądała treść mająca na celu zwiększenie świadomości nowej marki, a inaczej mająca na celu zwiększenie sprzedaży marki już popularnej na rynku. Znajomość tego celu od początku tworzenia treści jest kluczowa dla sprawnej pracy nad projektem.
W pracy zespołowej nie mniejsze znaczenie niż dzielenie się pomysłami posiada wymiana tworzoną treścią. I w tym przypadku dobrze jest ustalić konkretną strategię, udokumentować ją i jej przestrzegać. Z kolei w przypadku kiedy prowadzimy złożone projekty wymagające jednoczesnej publikacji w wielu miejscach, możemy skorzystać ze stron takich jak Internetum.
Zlecenia nie powinny być traktowane jednakowo. Jednakże wykrzyknik w mailu nie sprawia, że jego treść będzie ważniejsza od pozostałych. Nie wszystkie projekty da się też zrealizować jednocześnie, nadaj im odpowiedni priorytet i realizuj po kolei. Nie podejmuj się projektów, jak leci, każdy zespół ma bowiem ograniczone zasoby – wykorzystuj je mądrze.
Zanim stworzysz jakąś treść, pomyśl o szansach na jej ponowne wykorzystanie. Możliwe, że mniejsze artykuły, które tworzysz, będzie można zebrać w jakąś większą pracę? A może fragment większego artykułu nada się do wykorzystania w innym projekcie? Odpowiednie zarządzanie treściami jest bardzo ważne dla poprawienia osobistej wydajności.
REKLAMA |
REKLAMA |