

Twórczo i produktywnie
Często tworzenie treści marketingowych kojarzy się z zarwanymi nocami i przepracowanymi weekendami. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, iż nie musi to wcale tak wyglądać. Jak zwiększyć swoją produktywność w tak specyficznym obszarze, którym jest twórczość?
Podstawę wysokiej produktywności stanowi odpowiedni cykl pracy, tak zwany workflow. Temat ten został poruszony również na tegorocznym ContentTech. Specjaliści i autorytety z branży podzielili się swoim doświadczeniem i zaproponowano kilka rozwiązań usprawniających pracę twórczą indywidualną oraz zespołową.
Szukaj pomysłu wszędzie
Pomysł na odpowiednią treść można znaleźć dosłownie wszędzie. Nie ograniczaj się, im więcej tym lepiej. Pamiętaj jedynie o swoim targecie i w oparciu o niego filtruj informacje.
Źródłem pomysłów jest nie tylko twój mózg, ale także opinie klientów, wszystko, co czytasz, ludzie wokół, media społecznościowe, wiadomości. Masz to na wyciągnięcie ręki.
Ustal sposób dzielenia się pomysłami
Koniecznie ustalcie z zespołem konkretny sposób dzielenia się pomysłami i informacjami. Może to być grupa dyskusyjna, e-mail, specjalne serwisy. Udokumentujcie ten sposób oraz upewnijcie się, że wszyscy rozumieją zasady i wiedzą, jak z niego korzystać.
Istotne jest również wyznaczenie osoby kontrolującej cały proces. Potrzebny jest ktoś, kto będzie organizował informacje i pomysły tak, aby łatwo można było z nich korzystać.
Cel zlecenia
Każde zlecenie powinno mieć jasno określony cel, który znają wszyscy członkowie zespołu. Przykładowo inaczej będzie wyglądała treść mająca na celu zwiększenie świadomości nowej marki, a inaczej mająca na celu zwiększenie sprzedaży marki już popularnej na rynku. Znajomość tego celu od początku tworzenia treści jest kluczowa dla sprawnej pracy nad projektem.
Ustal strategię dzielenia się treściami
W pracy zespołowej nie mniejsze znaczenie niż dzielenie się pomysłami posiada wymiana tworzoną treścią. I w tym przypadku dobrze jest ustalić konkretną strategię, udokumentować ją i jej przestrzegać. Z kolei w przypadku kiedy prowadzimy złożone projekty wymagające jednoczesnej publikacji w wielu miejscach, możemy skorzystać ze stron takich jak Internetum.
Nadawanie zleceniom priorytetów
Zlecenia nie powinny być traktowane jednakowo. Jednakże wykrzyknik w mailu nie sprawia, że jego treść będzie ważniejsza od pozostałych. Nie wszystkie projekty da się też zrealizować jednocześnie, nadaj im odpowiedni priorytet i realizuj po kolei. Nie podejmuj się projektów, jak leci, każdy zespół ma bowiem ograniczone zasoby – wykorzystuj je mądrze.
Powtórne wykorzystanie
Zanim stworzysz jakąś treść, pomyśl o szansach na jej ponowne wykorzystanie. Możliwe, że mniejsze artykuły, które tworzysz, będzie można zebrać w jakąś większą pracę? A może fragment większego artykułu nada się do wykorzystania w innym projekcie? Odpowiednie zarządzanie treściami jest bardzo ważne dla poprawienia osobistej wydajności.
REKLAMA |

REKLAMA |