Gadżety ostatniego dziesięciolecia - str. 2 - FACEBOOK - IPHONE - SONY - GADŻETY - XBOX - BLU-RAY - DVD - TWITTER - MP3 - NINTENDO - WII
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Elektronika Gadżety ostatniego dziesięciolecia
drukuj stronę
poleć znajomemu

Gadżety ostatniego dziesięciolecia

5.Aparaty cyfrowe




fot. Nikon



Ostatnia dekada oznacza erę w której tradycyjny negatyw umarł śmiercią naturalna. Stosowany jest obecnie przez nielicznych fotografów i pasjonatów jednak w domowym zapleczy praktycznie niespotykany. Nawet produkcja kultowego Polaroida została wstrzymana w 2008 roku. Podobne sytuacja wygląda w świecie kamer cyfrowych, gdzie w zapomnienie poszły urządzenia wykorzystujące do zapisu kasety video.

Rozwój miniaturyzacji krzemowych tranzystorów, technologii CMOS i CCD gwarantują odejście na zawsze od magnetycznych nośników danych.
Przyszłość aparatów jest równie nieobliczalna jak przyszłość wszystkich gadżetów opisywanych w niniejszym artykule. Na pewno będzie rozwijać się technologia HD. Jednak o wiele większym wyzwaniem dla fizyków jest ilość fotonów jaką absorbuje zwykła lustrzanka do urządzenia kiszonkowych rozmiarów. Świat idzie w kierunku miniaturyzacji i tu rozwiązaniem może okazać się technologia ciekłych soczewek opracowana przez firmę Varioptic.


6.Kino domowe




fot. Płyta HD DVD i Blu-ray



Jeśli w 2000 roku ktoś by powiedział, że kolekcja płyt DVD w moim domu w ciągu kilku lat okaże się przestarzała roześmiałbym się mu w twarz. Przecież te płytki były wielkości krążków CD, umożliwiały zapis dużo większej ilości danych oraz jakość w porównaniu do VHS była nieporównywalna. Jednak w ciągu kilku lat powstały dwa kolejne formaty HD DVD i Blu-ray, techniczne bardzo różne, jednak jakością o wiele lepsze i doskonalsze niż DVD.

Bitwę tych dwóch formatów wygrała technologia Blu-ray.

Jednak u schyłku dekady coraz wyraźniej widać nowy trend – odejście od fizycznych nośników danych. YouTube próbuje dogadać się z wytwórniami filmowymi i już niebawem może nastąpić era cyfrowych wypożyczalni filmów. Już w tym momencie coraz więcej producentów sprzętu domowego dostarcza wraz z telewizorem możliwość oglądania wybranych serwisów internetowych .
W 2008 roku iTunes zają 1 miejsce pod względem sprzedaży muzyki w USA.
Najprawdopodobniej fizyczne nośniki takie jak płyty DVD czy Blu-ray już niebawem będzie można kupić jedynie w komisie lub od znajomego.

7.Muzyka

10 lat temu iPod nawet nie istniał. Oczywiście można było kupić odtwarzacze MP3 jednak ich pojemności rzadko przewyższały zwykłą płytę CD. W 2001 roku powstał pierwszy iPod a wraz z nim nastąpił rozwój przenośnych wielkopojemnościowych odtwarzaczy MP3.




fot. iPod



Jednak w ciągu najbliższej dekady iPod oraz inne urządzenia przenośnie będą znikać z rynku. Telefon komórkowy trwale przejmie funkcję odtwarzacza MP3 co już można zaobserwować wydaje mi się, że schyłek przenośnych odtwarzaczy jest nieunikniony.

8.Gry video




fot. Nintendo Wii



Początek minionego dziesięciolecia należał m.in. do konsoli PS2. Jej 64-bitowy procesor Emotion Engine i możliwość odtwarzania gier z płyt DVD zawojowały rynek. Jednak nie na długo. Od 2005 roku serca graczy należały do konsol nowej generacji Xbox 360 i PS3 umożliwiających graczom podróż do wirtualnego świata w jakości HD. Nie tylko sama jakość obraz i moc obliczeniowa wprawiły w zachwyt graczy – konsole te zostały stworzone do gier on-line co wcześniej było domeną komputerów osobistych.
Wielką niespodzianką dla Microsoftu – producenta Xboxa i Sony – producenta PlayStation3 okazał się konsola Nintendo Wii i jej pad umożliwiający sterowanie grami za pomocą ruchu. Konsola ta okazała się hitem sprzedażowym o czym może świadczyć liczba sprzedanych urządzeń – 110 milinów sztuk – czyli praktycznie tyle co Xbox i PS3 razem wzięte.

Nowa dekada XXI wieku będzie prawdopodobnie należała do gier dostępnych na telefony komórkowe. Wzrost wydajności tych urządzeń oraz technologia wyświetlaczy sugeruje, iż rynek gier video może podążać w tym kierunku. Nawet Nintendo przyznało, że obawia się popularności i możliwości iPhona .
Producenci konsol zapowiadają wprowadzenie konsol kolejnych generacji umożliwiających grę w pełnym trój wymiarze bez okularów 3D.
Jaka będzie przyszłość rynku gier video – z pewnością następować będzie dalsze przenikanie świata realnego przez ten wirtualny. Już niebawem zobaczymy możliwości nowych konsol i przekonamy się jak to będzie wyglądało z rzeczywistości.


http://www.popularmechanics.com

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl