Obecnie w dobie tak szybkiego rozwoju technologicznego, chyba nikt nie neguje zasadności prowadzenia szkoleń, które są najlepszym i najszybszym sposobem poszerzania lub ugruntowania już posiadanej wiedzy.
Firmy bardzo chętnie dzielą się z klientami swymi doświadczeniami ponieważ dobre relacje i swoista symbioza pomiędzy dostawcą i klientem pozwalają budować zdrowe wieloletnie relacje biznesowe oparte na wzajemny zaufaniu. Dobra oferta produktowa wraz z solidnym wsparciem technicznym oraz właściwie ukierunkowanym programem szkoleń umacniają tego typu powiązania.
Jak mawiał Henry Ford: „Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces”. Dlatego też owocna współpraca to nie sentyment – to konieczność ekonomiczna od której wszyscy zależymy, a raz utracone zaufanie ciężko jest już odbudować.
Znaczenie tych słów było zawsze bliskie strategii firmy Phoenix Contact, Rozumiemy że wraz z doskonałym produktem musi kroczyć odpowiednie wsparcie techniczne w postaci szkoleń, bowiem tylko w taki sposób można budować na rynku pozycję odpowiedzialnego partnera w biznesie.
Od samego początku Phoenix Contact kładzie nacisk na edukację, poszerzanie wiedzy oraz umiejętności technicznych. Dlatego przy głównych jednostkach produkcyjnych firmy, powstają przyzakładowe szkoły przysposobienia zawodowego gdzie młodzi „adepci sztuki” zdobywają wiedzę w zakresie elektrotechniki, automatyki, mechatroniki oraz obróbki mechanicznej. Tym samym z pośród absolwentów werbowani są doskonale przygotowani pracownicy, zasilających szeregi działów utrzymania ruchu, produkcji, a nawet kadr menadżerskich. Osoby te doskonale znają specyfikę wytwarzania oraz właściwości samych finalnych produktów.
Jednak to nie ostatnie słowo jakie powiedzieli właściciele firmy z Blomberg. W 2007 roku na wniosek Phoenix Contact powołano do życia program EduNet (International Education Network), którego celem jest zrzeszanie międzynarodowych uczelni technicznych.
EduNet jest platformą ułatwiającą transfer wiedzy pomiędzy zaangażowanymi w projekt uczelniami, a Phoenix Contact poprzez tworzenie wspólnych laboratoriów, a także ułatwianie i promowanie wymian studentów i wykładowców akademickich. Sieć EduNet zrzesza łącznie 48 członków w 20 krajach. W Polsce do programu przystąpiły między innymi: Akademia Górniczo Hutnicza w Krakowie, Politechnika Wrocławska, gdzie w 2012 roku zorganizowana została konferencja EduNet oraz Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie.
Kolejnym projektem wspierającym edukację jest xplore New Automation Award, cykliczny konkurs organizowany co dwa lata, który kierowany jest do studentów oraz uczniów szkół technicznych, kształcących w kierunkach automatyka i robotyka. Zmagania te mają na celu umożliwienie młodym ludziom realizację ich innowacyjnych pomysłów oraz dać możliwość rozwijania pasji do technologii.
Młodzi automatycy z całego świata mają możliwość realizacji swoich projektów w 7 kategoriach. W tej edycji konkursu pośród 100 wybranych półfinalistów aż 13 zespołów pochodziło z Polski. Wszystkie projekty zostały zrealizowane dzięki wsparciu finansowemu Phoenix Contact.
Jednak poza kolokwialnym stwierdzeniem szerzenia kaganka oświaty, staramy się aktywnie wspierać również osoby czynne zawodowo. W tym celu Phoenix Contact organizuj liczne konferencje, prezentacje oraz szkolenia.
Nasza oferta szkoleniowa jest zróżnicowana i obejmuje zajęcia dydaktyczne z rozwiązań stosowanych w systemach szeroko pojętej automatyki przemysłowej. Część z nich przyjęła formę cyklicznych kursów, które zostały umieszczone w katalogu szkoleń na naszej stronie internetowej www.phoenixcontact.pl/szkolenia
Dla osób posiadających większe doświadczenie dotyczące naszych produktów lub borykających się z osobliwymi trudnościami jakie napotkali w trakcie pracy z naszym sprzętem oferujemy pakiety szkoleń indywidualnych. Podczas zajęć istnieje możliwość korygowania ewentualnych błędów pod okiem doświadczonych inżynierów. Tematyka tego typu dedykowanych pozycji każdorazowo ustalana jest indywidualnie z klientem. Oferta skierowana jest do inżynierów, projektantów oraz pracowników działów technicznych odpowiedzialnych za utrzymanie ruchu.
Organizujemy również kursy dla naszych partnerów handlowych, dla których posiadanie odpowiedniej wiedzy, jest nierozerwalnie związane z promowaniem naszych produktów. Serdecznie zapraszamy również odbiorców indywidualnych, których interesuje nasza oferta produktowo-szkoleniowa.
Dla samouków przygotowaliśmy ofertę samouczków dostępnych na stronie: www.phoenixcontact.pl/elearning
Ponadto na początku 2015 roku uruchomiliśmy blog techniczny gdzie prezentujemy sposoby realizacji aplikacji w oparciu o nasze rozwiązania techniczne. Oba media są przygotowane w bardzo przystępnej formie i niosą ogromny ładunek ciekawych i przydatnych informacji: www.phoenixcontact.pl/blog
Obecnie stoimy u progu dość znaczących zmian jakie postanowiliśmy wdrożyć w programie oferowanych przez nasz szkoleń. Wszystkie one są pochodnymi opinii uczestników szkoleń oraz firm współpracujących. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów i wsłuchując się w ich głos postanowiliśmy, że wiosenna ramówka w 2016 roku zostanie wzbogacona o nowe pozycje oraz mocno zreorganizowana. Powstaną bloki tematyczne kierowane do przedstawicieli odpowiednich branży lub obszarów np. ropa i gaz, energetyka, gdzie odpowiednio wyselekcjonowane informację zostaną przygotowane w formie łatwej do przyswojenia „pigułki”. Dodatkowo tradycyjne szkolenia prowadzone w postaci seminariów zmienią swą dotychczasową postać i przekształcą się w coś na miarę małych sympozjów-naukowo technicznych, gdzie uczestnik będzie mógł wybrać dla siebie odpowiedni i ciekawy w danej chwil dla niego temat.
Oczywiście nie rezygnujemy ze szkoleń warsztatowych, których ilość w przyszłym roku również zostanie poszerzona o kolejne pozycje. Niektóre z nich zostaną ze sobą połączone w tematyczne pakiety. Zwiększy się również ilość stanowisk i paneli szkoleniowych.
Realizację naszych planów w dużej mierze umożliwiła zmiana siedziby.W nowym budynku we Wrocławiu posiadamy dwie duże sale konferencyjne, które w miarę potrzeb możemy łączyć. Wszystkie pomieszczenia w których odbywają się zajęcia dydaktyczne zostały wyposażone w wysokiej klasy sprzęt multimedialny (tablice dotykowe, projektory, nagłośnienie), który w znacznym stopniu podnosi komfort prowadzonych zajęć.
Ponadto cześć drugiego piętra została zaadoptowana do celów sali prezentującej, gdzie przedstawione są koncepcje gotowych aplikacji wykorzystujących produkty firmy Phoenix Contact.
To hasło mówi więcej niż tysiąc słów, dlatego nie zwlekaj zapisz się na szkolenie już dziś.
Dla uczestników szkoleń przygotowaliśmy też niespodziankę: każdy ma szansę odbyć krótką przejażdżkę naszym elektrycznym BMW I3:
Phoenix Contact na elektrycznym koniu jedzie
Adam Kralewski
Lider Zespołu Szkoleń i Wsparcia Technicznego
Phoenix Contact Sp z o.o.
ul. Bierutowska 57-59
51-317 Wrocław
REKLAMA |
REKLAMA |