Zadbajmy o stan akumulatora - SAMOCHÓD - AKUMULATOR
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna BAZA WIEDZY Zadbajmy o stan akumulatora
drukuj stronę
poleć znajomemu

Zadbajmy o stan akumulatora

Brak awataru
autor: jj

Wraz z nadchodzącą zimą warto zainteresować się stanem akumulatora w samochodzie, aby nie było niespodzianki w mroźny poranek lub po weekendzie, gdy nie korzystaliśmy z auta.

Warto więc przed zimą, ale nie tylko:

- sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze (w razie braku uzupełniamy wodą destylowaną)

- oczyścić klemy i bieguny akumulatora drobnym papierem ściernym lub szczotką drucianą i zabezpieczyć je po założeniu wazeliną techniczną (zabezpiecza przed utlenianiem)

- sprawdzić napięcie ładowania akumulatora za pomocą multimetru lub woltomierza, prawidłowe mieści się w granicach od 13,8V do 14,4V

- sprawdzić napięcie akumulatora za pomocą multimetru lub woltomierza np. po zimnej nocy lub kilkudniowym postoju, naładowany akumulator powinien mieć napięcie w granicach 12,4V – 12,8V. Jeśli napięcie jest niższe musimy się liczyć z koniecznością wymiany akumulatora.


Jeśli sami nie mamy możliwości wykonania powyższych czynności sami warto odwiedzić sklep z akumulatorami lub elektromechanika, gdzie najczęściej bezpłatnie lub za drobną opłatą zostanie sprawdzony stan naszego akumulatora.


Przy uruchamianiu auta w niskich temperaturach pamiętajmy, aby wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki prądu: światła, radio, dmuchawa itp.


W przypadku rozładowania akumulatora pozostaje nam uruchomienie auta za pomocą kabli rozruchowych lub naładowanie akumulatora za pomocą prostownika małym prądem.

 

Kable rozruchowe szczególnie te z marketów za kilkanaście złotych, mają bardzo małe przekroje (izolacja jest gruba, a w środku kabel 1,5mm^2) i raczej nie damy rady odpalić na nich samochodu.

 

Dlatego jak ktoś ma trochę zdolności to warto samemu kupić przewód w izolacji silikonowej (będzie elastyczny na mrozie) o przekroju minimum 8-10mm^2, 2 odcinki po 3,5-4m (najlepiej w kolorze czerwonym i czarnym)

kabel

do tego 4 krokodylki (2 sztuki czerwone i 2 sztuki czarne)krokodylki

i wykonać przewody rozruchowe, będą dużo wytrzymalsze niż te z marketu, a sami będziemy mieli satysfakcję.

 

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
Oceń jako:
dodaj do ekspertów
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Zasilacze laboratoryjne Zasilacze laboratoryjne Zapraszam wszystkich elektroników tych zaawansowanych i początkujących do grupy, gdzie poruszane będą ...
Przedsiębiorcy Przedsiębiorcy Grupa zrzeszająca przedsiębiorców oraz ludzi pragnących założyć własną firmę
Elektryka Samochodowa Elektryka Samochodowa Grupa skierowana do osób zajmujących się profesjonalnie lub amatorsko elektyrką samochodową.
Studenci i absolwenci Politechniki Śląskiej Studenci i absolwenci ... Grupa zrzeszająca studentów i absolwentów Politechniki Śląskiej
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl