Niepozorny element spełniający istotną rolę w silnikach indukcyjnych. Przeczytaj krótką rozprawkę na temat klatki silnika trójfazowego.
Klatkę silnika asynchronicznego można porównać do uzwojenia wtórnego transformatora - to w niej indukują się prądy na wskutek oddziaływania strumienia magnetycznego wytworzonego przez uzwojenia w stojanie. Klatka silnika asynchronicznego wykonywana jest jako odlew aluminiowy. Coraz częściej w nowoczesnych silnikach asynchronicznych klatka silnika wykonywana jest z miedzi. Konduktywność miedzi jest aż o 60% większa od aluminium co determinuje mniejsze straty w wirniku. W praktyce straty te są niższe o 40% w stosunku do silników z klatką aluminiową. Liczba żłóbków w stojanie i wirniku jest zazwyczaj różna, co ma na celu zmniejszenie pulsacji strumienia. Na równomierny rozkład strumienia magnetycznego korzystny wpływ ma również wykonanie żłobków, które względem osi wirnika ułożone są skośnie. Kolejnym pozytywnym atutem takiego rozwiązania jest cichobieżność silnika elektrycznego.
biuro@trojfazowy.pl
http://www.youtube.com/watch?v=iUX1YI9nWNA
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
Studenci i absolwenci ... Grupa zrzeszająca studentów i absolwentów Politechniki Białostockiej |
Projektanci oświetlenia Grupa, w której poruszana jest tematyka dotycząca projektowania, użytkowania i konserwacji opraw ... |
Energetyka słoneczna Grupa zrzeszająca osoby zainteresowane tematyką energetyki słonecznej |
Miernictwo W grupie poruszane są dyskusje na temat pomiarów różnych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych |
REKLAMA |