Niepozorny element spełniający istotną rolę w silnikach indukcyjnych. Przeczytaj krótką rozprawkę na temat klatki silnika trójfazowego.
Klatkę silnika asynchronicznego można porównać do uzwojenia wtórnego transformatora - to w niej indukują się prądy na wskutek oddziaływania strumienia magnetycznego wytworzonego przez uzwojenia w stojanie. Klatka silnika asynchronicznego wykonywana jest jako odlew aluminiowy. Coraz częściej w nowoczesnych silnikach asynchronicznych klatka silnika wykonywana jest z miedzi. Konduktywność miedzi jest aż o 60% większa od aluminium co determinuje mniejsze straty w wirniku. W praktyce straty te są niższe o 40% w stosunku do silników z klatką aluminiową. Liczba żłóbków w stojanie i wirniku jest zazwyczaj różna, co ma na celu zmniejszenie pulsacji strumienia. Na równomierny rozkład strumienia magnetycznego korzystny wpływ ma również wykonanie żłobków, które względem osi wirnika ułożone są skośnie. Kolejnym pozytywnym atutem takiego rozwiązania jest cichobieżność silnika elektrycznego.
biuro@trojfazowy.pl
http://www.youtube.com/watch?v=iUX1YI9nWNA
| REKLAMA |
| REKLAMA |
| REKLAMA |
| REKLAMA |
| REKLAMA |
|
|
Sieci telekomunikacyjne Grupa stworzona dla teleinformatyków, osób tworzących, zarządzających różnymi typami sieci ... |
|
|
|
Komputery, sprzęt komputerowy Grupa poruszająca zagadnienia dotyczące sprzętu komputerowego klasy PC. Problemy ze sprzętem, pomoc w ... |
|
|
|
Falowniki Informacje na temat elektrycznych systemów napędowych. |
|
|
|
Młodzi elektrycy/elektronicy Koło osób - absolwentów gimnazjów, liceów, techników, którzy rozpoczynają lub mają zamiar ... |
|
| REKLAMA |