

Jak wybrać właściwego dostawcę robota przemysłowego?
Inwestycja w robota przemysłowego to bardzo ważna decyzja dla każdego przedsiębiorstwa. Pozwala na zwiększenie konkurencyjności na rynku przez poprawę jakości, zmniejszenie kosztów produkcji oraz zwiększenie wydajności produkcji.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa inwestycji, a więc i samego przedsiębiorstwa, należy odpowiedzialnie dokonać wyboru dostawcy robota przemysłowego. Firma dostarczająca robota odpowiada za coś więcej, niż tylko maszynę. Razem z robotem powinno zostać dostarczone wsparcie (zarówno w procesie analizy technicznej, jak i analizy biznesowej inwestycji), wiedza (dla integratora i użytkownika robota przemysłowego) oraz bezpieczeństwo (gwarancja serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego, magazyn części zamiennych).
Wybierając dostawcę robota należy zwrócić uwagę na:
- zaawansowanie techniczne robotów oraz jakość komponentów i materiałów, z których są wykonane;
- gamę robotów oferowanych przez danego producenta – należy uwzględnić zarówno obecne, jak i przyszłe potrzeby przedsiębiorstwa;
- narzędzie wspierające projektowanie i analizę stanowiska zrobotyzowanego oraz programowanie robota – pozwoli to przeanalizować stanowisko jeszcze przed rozpoczęciem prac, przyspieszając proces wdrożenia robota;
- łatwość programowania i obsługi stanowiska zrobotyzowanego – warto zdecydować się na robota, którego łatwo się programuje, tak żeby obsługa mogła się szybko wdrożyć; istotny jest też pakiet szkoleń oferowanych przez dostawcę (profesjonalne szkolenia pozwolą w kilka dni poznać obsługę i programowanie nowego robota, zapewniając niezależność zakładowi produkcyjnemu oraz wpływając na obniżenie kosztów utrzymania stanowiska zrobotyzowanego);
- funkcjonalność kontrolera robota przemysłowego, w tym funkcje darmowe oraz dodatkowo płatne (nie wszystkie funkcje będą wykorzystywane w danej aplikacji, ale świadczą one o zaawansowaniu technologicznym robota i kontrolera – ważne jest, aby sprawdzić które z potrzebnych funkcji są płatne, bo może to znacząco wpłynąć na koszt całego robota);
- dział techniczny świadczący wsparcie w procesie integracji, a następnie serwis i przeglądy (ilość pracowników, ich wyszkolenie oraz struktura i sposób funkcjonowania działu – to wszystko odgrywa kluczową rolę w procesie utrzymania stanowiska i poprawnego funkcjonowania zakładu);
- zaplecze pozwalające na szczegółową analizę każdej aplikacji pod względem biznesowym i technicznym;
- doświadczenie zarówno producenta, jak i dystrybutora robotów danej marki.
Takiego wyboru dokonała firma ASTOR, decydując się na dystrybucję robotów przemysłowych dwóch uznanych japońskich marek: Kawasaki i Epson SCARA. Obaj producenci robotów przemysłowych to poważne marki znane z wysokiej jakości produktów. Kawasaki specjalizuje się w robotach 4- i 6-osiowych o udźwigach 3-800 kg, stosowanych np. do paletyzacji, obsługi maszyn, spawania, malowania. Roboty Epson SCARA to małe, szybkie roboty o udźwigach 1-20 kg, stosowane do montażu, pakowania, etykietowania, manipulacji. Dzięki współpracy z tymi dwoma producentami robotów, firma ASTOR oferuje kompletny wachlarz rozwiązań z zakresu robotyki. Zarówno Kawasaki, jak i Epson posiadają duże magazyny w Niemczech, dzięki czemu możemy dostarczyć robota w ciągu kilku dni.
Obie te firmy opierają swoje działanie na współpracy z dystrybutorami. Łatwy dostęp do wiedzy oznacza niższe koszty budowy i programowania aplikacji oraz utrzymania robota. Dystrybutor krajowy gwarantuje najwyższej jakości dokumentację, szkolenia i wsparcie dostępne lokalnie, w języku polskim. Najważniejsze jednak jest to, że polski dystrybutor jest w stanie poświęcić każdemu klientowi tyle czasu i zapewnić takie wsparcie, aby jego inwestycja została sprawnie i bezpiecznie zrealizowana w terminie i przyniosła oczekiwane zyski.
Proces inwestycji w robotyzację rozpoczyna się od podjęcia dwóch bardzo ważnych decyzji. Pierwsza to decyzja o przeanalizowaniu możliwości robotyzacji przedsiębiorstwa, a druga to wybór odpowiedniego dostawcy robota przemysłowego.
REKLAMA |




REKLAMA |