Firma Bosch Rexroth rozpoczęła ekspansję na nowe obszary zastosowań dla systemów sterowania obrabiarkami numerycznymi (CNC). System ten, dzięki interfejsowi SERCOS III, udoskonalonym funkcjom tworzenia projektów oraz szybszej transmisji danych, stworzony jest do nowych aplikacji.
SERCOS III – Komunikacja dla dodatkowych osi napędowych i nowych funkcji
Nawet trzy dodatkowe napędy IndraDrive pracujące, jako pełne osie NC mogą być sterowane poprzez wieloosiowy kontroler za pośrednictwem interfejsu komunikacyjnego czasu rzeczywistego SERCOS III. W ten sposób rozszerzono zakres zastosowań systemu MTX micro o maszyny nawet z sześcioma napędami. Oznacza to możliwość integracji w systemie kompaktowych lub modułowych napędów IndraDrive dużej mocy posiadających osobne niezależne zasilanie. Seria kompaktowych napędów IndraDrive Cs małej mocy jest przykładem możliwości integracji dodatkowych napędów. Dodatkowe osie napędowe stanowią integralną część systemu MTX micro. Interfejs komunikacyjny czasu rzeczywistego SERCOS III umożliwia wbudowanie oprogramowania IndraDrive, co pozwala na podłączenie dodatkowego systemu pomiarowego, zastosowanie kompletnego zakresu silników marki Rexroth czy też dodatkowego układu korekcji błędów osi.
Nowe funkcje tworzenia projektu, takie jak: parametryzacja osi napędowych, tworzenie kopii zapasowych (backup) i przywracanie systemu do pierwotnego stanu (restore), są teraz dostępne z poziomu panelu operatorskiego, co znacząco skraca czas uruchomienia całego systemu. Graficzny interfejs użytkownika pozwala na intuicyjne programowanie cykli technologicznych i sprawia, że żmudne odczytywanie parametrów wejściowych stało się obecnie zbyteczne.
System MTX micro jest bardziej wydajny i precyzyjny. Na przykład, liczba bloków analizowanych „w przód” wzrosła do 1000 bloków, co zapewnia szczególnie wydajną i dokładną obróbkę skomplikowanych detali. Gęstość mocy dla 3-osiowej wersji sterownika wzrosła jeszcze o kolejne 25%. Wyższa funkcjonalność systemu MTX micro oznacza, że może on być wykorzystywany przy realizacji niedrogich systemów automatyzacji dla aplikacji, które narzucają wyższe potrzeby w zakresie momentu dla poszczególnych osi NC, w celu realizacji bardziej dynamicznych ruchów osi napędowych.
REKLAMA |
REKLAMA |