Polacy lubią mobilne media - str. 2 - ORANGE - MOBILE EXPOSURE - PŁATNOŚCI MOBILNE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Telekomunikacja Polacy lubią mobilne media
drukuj stronę
poleć znajomemu

Polacy lubią mobilne media

Zaufanie klientów — rozwój m-handlu

Orange Mobile Exposure 2010 pokazuje aktualne nastawienie do m-handlu oraz perspektywy rozwoju płatności mobilnych. Mimo, że cena jest pewną barierą dla użytkowników w Polsce, 64% chętnie dokonuje płatności, rezerwacji lub zakupów za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Dla porównania — do tych celów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne 48% użytkowników we Francji, 43% w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii.

Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, jaki marek próbujących wykorzystać zainteresowanie m-handlem. W Polsce zaufanie do marki jest bardziej istotne dla kobiet, niż dla mężczyzn (odpowiednio 86% i 71%). W ogólnym przekroju dla ponad trzech czwartych użytkowników mediów mobilnych w Europie ważne jest, aby odwiedzane przez nich serwisy były im znane i cieszyły się ich zaufaniem (75% w Polsce, 83% we Francji, 87% w Hiszpanii i 92% w Wielkiej Brytanii).

O klientach — jak, gdzie, kiedy i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych

Badanie Mobile Exposure dostarcza też informacji o tym jak zmieniają się zachowania użytkowników mediów mobilnych zależnie od miejsca, w którym się znajdują i rodzaju aktywności (np. korzystanie z poczty elektronicznej lub sieci społecznościowej), co umożliwia Orange utworzenie przejrzystego obrazu i porównanie tych zachowań w poszczególnych krajach. W Polsce mobilny internet jest wykorzystywany przez 73% użytkowników w czasie gdy są w domu, przez 59% poza domem, przez 59% w czasie pobytu w pracy lub w szkole i przez 54% w autobusie lub pociągu. W domu najczęściej jest on używany do pobierania muzyki (76%) i oglądania wideo (66%), a poza domem do przeglądania map ulic (62%), wyszukiwania w Internecie (52%) i szybkiego wysyłania wiadomości (44%). W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce respondenci dłużej przeglądają internet poza domem niż w domu, co sugeruje, że wraz z poprawą jakości sieci przeglądanie w ruchu będzie coraz powszechniejsze.

Z badania wynika także, z jakich informacji i treści najczęściej korzystają użytkownicy w Europie. We wszystkich czterech krajach poczta elektroniczna jest używana częściej niż sieci społecznościowe. Zyskują również popularność usługi wideo i związane z lokalizacją, na przykład informacje lokalne przesyłane na telefon:

Najczęściej używane

Wielka Brytania

Francja

Hiszpania

Polska

1

E-mail (60%)

E-mail (60%)

Geolokacja (44%)

E-mail (44%)

2

Sieci społecznościowe (44%)

Geolokacja (42%)

E-mail (41%)

Geolokacja (44%)

3

Geolokacja (39%)

Sieci społecznościowe (40%)

Sieci społecznościowe (36%)

Sieci społecznościowe (39%)

4

Komunikator (32%)

Oglądanie TV (35%)

Komunikator (30%)

Oglądanie TV (35%)

Badanie zostało przeprowadzone równolegle z wprowadzeniem na rynek nowego narzędzia do planowania kampanii i badania rynku, Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM), opracowanego dla europejskiej branży reklamowej. To pierwsza tego typu usługa na rynku, opracowana w oparciu o wyniki niezależnego badania Mobile Exposure.  Pozwoli ona firmom lepiej zrozumieć użytkowników mediów mobilnych i łatwiej do nich docierać przez tworzenie kampanii łączących we właściwych proporcjach wykorzystanie form mobilnych z innymi formatami. Narzędzie Mobile Targeting Monitor jest już dostępne, wyłącznie w sieci reklamowej Orange (Orange Advertising Network).

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl