Polacy lubią mobilne media - str. 2 - ORANGE - MOBILE EXPOSURE - PŁATNOŚCI MOBILNE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Telekomunikacja Polacy lubią mobilne media
drukuj stronę
poleć znajomemu

Polacy lubią mobilne media

Zaufanie klientów — rozwój m-handlu

Orange Mobile Exposure 2010 pokazuje aktualne nastawienie do m-handlu oraz perspektywy rozwoju płatności mobilnych. Mimo, że cena jest pewną barierą dla użytkowników w Polsce, 64% chętnie dokonuje płatności, rezerwacji lub zakupów za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Dla porównania — do tych celów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne 48% użytkowników we Francji, 43% w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii.

Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, jaki marek próbujących wykorzystać zainteresowanie m-handlem. W Polsce zaufanie do marki jest bardziej istotne dla kobiet, niż dla mężczyzn (odpowiednio 86% i 71%). W ogólnym przekroju dla ponad trzech czwartych użytkowników mediów mobilnych w Europie ważne jest, aby odwiedzane przez nich serwisy były im znane i cieszyły się ich zaufaniem (75% w Polsce, 83% we Francji, 87% w Hiszpanii i 92% w Wielkiej Brytanii).

O klientach — jak, gdzie, kiedy i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych

Badanie Mobile Exposure dostarcza też informacji o tym jak zmieniają się zachowania użytkowników mediów mobilnych zależnie od miejsca, w którym się znajdują i rodzaju aktywności (np. korzystanie z poczty elektronicznej lub sieci społecznościowej), co umożliwia Orange utworzenie przejrzystego obrazu i porównanie tych zachowań w poszczególnych krajach. W Polsce mobilny internet jest wykorzystywany przez 73% użytkowników w czasie gdy są w domu, przez 59% poza domem, przez 59% w czasie pobytu w pracy lub w szkole i przez 54% w autobusie lub pociągu. W domu najczęściej jest on używany do pobierania muzyki (76%) i oglądania wideo (66%), a poza domem do przeglądania map ulic (62%), wyszukiwania w Internecie (52%) i szybkiego wysyłania wiadomości (44%). W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce respondenci dłużej przeglądają internet poza domem niż w domu, co sugeruje, że wraz z poprawą jakości sieci przeglądanie w ruchu będzie coraz powszechniejsze.

Z badania wynika także, z jakich informacji i treści najczęściej korzystają użytkownicy w Europie. We wszystkich czterech krajach poczta elektroniczna jest używana częściej niż sieci społecznościowe. Zyskują również popularność usługi wideo i związane z lokalizacją, na przykład informacje lokalne przesyłane na telefon:

Najczęściej używane

Wielka Brytania

Francja

Hiszpania

Polska

1

E-mail (60%)

E-mail (60%)

Geolokacja (44%)

E-mail (44%)

2

Sieci społecznościowe (44%)

Geolokacja (42%)

E-mail (41%)

Geolokacja (44%)

3

Geolokacja (39%)

Sieci społecznościowe (40%)

Sieci społecznościowe (36%)

Sieci społecznościowe (39%)

4

Komunikator (32%)

Oglądanie TV (35%)

Komunikator (30%)

Oglądanie TV (35%)

Badanie zostało przeprowadzone równolegle z wprowadzeniem na rynek nowego narzędzia do planowania kampanii i badania rynku, Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM), opracowanego dla europejskiej branży reklamowej. To pierwsza tego typu usługa na rynku, opracowana w oparciu o wyniki niezależnego badania Mobile Exposure.  Pozwoli ona firmom lepiej zrozumieć użytkowników mediów mobilnych i łatwiej do nich docierać przez tworzenie kampanii łączących we właściwych proporcjach wykorzystanie form mobilnych z innymi formatami. Narzędzie Mobile Targeting Monitor jest już dostępne, wyłącznie w sieci reklamowej Orange (Orange Advertising Network).

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl