Polacy lubią mobilne media - ORANGE - MOBILE EXPOSURE - PŁATNOŚCI MOBILNE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Telekomunikacja Polacy lubią mobilne media
drukuj stronę
poleć znajomemu

Polacy lubią mobilne media

fot. flickr.com/Yutaka_Tsutano

Polacy znacznie częściej niż użytkownicy mobilnego internetu w innych krajach europejskich wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego, wynika z opublikowanego przez Orange badania „Mobile Exposure 2010”. Badanie dotyczy sposobów, w jaki użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z mobilnego internetu oraz dostępnych za jego pośrednictwem treści. Tegoroczna edycja objęła Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię oraz Polskę, gdzie badanie zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia. Realizatorem badania był TNS Global a koordynatorem Wirtualna Polska.

Wyniki badania pokazują, jak, kiedy, dlaczego i gdzie europejscy użytkownicy mediów mobilnych uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki. Dzięki porównaniu zebranych wyników uwidaczniają także różnice preferencji użytkowników w poszczególnych krajach. Na przykład w Polsce, w odróżnieniu od Wielkiej Brytanii i Francji użytkownicy wolą korzystać z mobilnego internetu w telefonie za pomocą aplikacji a nie przeglądarki www. Analiza danych wynikających z badania pozwala markom działających w  różnych sektorach lepiej komunikować się ze swoimi odbiorcami.

Polska woli aplikację

  • Użytkownicy telefonów mobilnych w Polsce wolą uzyskiwać dostęp do mobilnego internetu raczej przez aplikację, niż przez przeglądarkę (odpowiednio 45% i 39%), natomiast we Francji i Wielkiej Brytanii występuje tendencja odwrotna.
  • Polscy mężczyźni są bardziej skłonni uzyskiwać dostęp do informacji przez aplikacje niż kobiety (odpowiednio 50% i 37%).
  • 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych,
    a następnie czyta je dokładniej za pomocą komputera PC.

Dostęp przez aplikacje jest najbardziej preferowany w Polsce, gdzie 45% użytkowników mediów mobilnych woli wyszukiwać informacje i treści za pomocą aplikacji. W Hiszpanii proporcje są wyrównane: z przeglądarki i z aplikacji korzysta po 42% użytkowników. W innych krajach występuje niechęć do aplikacji. Widać to zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy zdecydowanie wolą przeglądarkę (70%) niż aplikacje mobilne (55%). We Francji przeglądarkę preferuje 68% użytkowników, a aplikacje 60%.

72% polskich użytkowników chętnie wyszukuje te same informacje na telefonie i na komputerze. Sugeruje to, że popularność aplikacji wiąże się z możliwością oferowania rozszerzenia mobilnego, chociaż sposób dostępu jest inny, niż przez przeglądarkę internetową na komputerze. Podobnie jak bezpłatne treści w internecie wpłynęły na tradycyjne media, łatwość obsługi i niskie koszty w największym stopniu decydują o rosnącej popularności mediów mobilnych. Europejscy użytkownicy najbardziej cenią w mediach mobilnych takie zalety, jak oszczędność czasu (44%), jakość nawigacji (42%) i szybki dostęp (29%). Cena aplikacji jest mniej istotną barierą dla użytkowników w Wielkiej Brytanii i Francji (odpowiednio 13% i 20%), gdzie mobilny internet jest bardziej dojrzały, natomiast w Polsce (41%) i Hiszpanii (28%) jest ona większym problemem.

Paul Francois Fournier, wiceprezes wykonawczy działu reklamy Orange, mówi: „Wyniki te odzwierciedlają aktualną dojrzałość poszczególnych rynków, ale także dają obraz przyszłych trendów w użytkowaniu mediów mobilnych. We Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie internet mobilny jest już bardziej ustabilizowany, jest więcej stron zoptymalizowanych pod kątem telefonów komórkowych i obsługa jest łatwiejsza, co zachęca do korzystania z przeglądarki. Mimo że obecnie w Hiszpanii i Polsce mniej korzysta się z mobilnej przeglądarki, uważamy, że ten sposób będzie się upowszechniał ze wzrostem popularności smartfonów, lepszym wykorzystaniem ofert cenowych i dostępności szybszych technologii dostępu do sieci”.

Wpływ mediów mobilnych na inne media

Badanie wykazało także rosnący wpływ mediów mobilnych na korzystanie z mediów tradycyjnych. Obecnie wpływają one negatywnie na media drukowane. 19% użytkowników mediów mobilnych w Polsce podaje, że czytają mniej magazynów, a 21% czyta mniej gazet. Ten trend będzie się prawdopodobnie utrzymywał, ponieważ coraz więcej konsumentów będzie używać smartfonów i tabletów. Jednakże wpływ na upowszechnienie internetu jest pozytywny — korzysta z niego 36% użytkowników mediów mobilnych. Ponadto 24% więcej słucha radia, a 19% więcej ogląda telewizję. Stacje telewizyjne mogą zyskać najbardziej na obsłudze użytkowników mobilnych zwiększając liczbę programów interaktywnych. Dane pokazują także, jaką rolę odgrywają urządzenia mobilne jako rozszerzenie dostępu do mediów z komputera PC. 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych, a następnie czyta je dokładniej po powrocie do komputera PC.

Paul Francois Fournier mówi dalej: „Marki i firmy medialne mają dużą szansę wykorzystania technologii mobilnej do lepszej komunikacji z klientami. Mogą to być nadawcy poszukujący rozmówców do udziału w programie telewizyjnym, albo sprzedawcy detaliczni starający się zintegrować sprzedaż przez internet z usługami opartymi na lokalizacji. Dzięki współpracy z reklamodawcami, którym zapewniamy wyjątkowo szczegółowe informacje o użytkownikach mobilnych, Orange ułatwia markom optymalne wykorzystywanie możliwości technologii mobilnej w sposób, który daje korzyści także mobilnym klientom.

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl