To nasi Klienci wskazują nam priorytety strategiczne na 2022 rok - ELEKTRONIKA - DYSTRYBUCJA - FARNELL - WYWIAD - AUTOMATYZACJA - CENTRA LOGISTYCZNE - CYFRYZACJA - PREMIER FARNELL - LOCKDOWN - TECHNICAL RESOURCES HUB - LOGISTYKA ZAKŁADOWA - INDUSTRIAL EMBEDDED COMPUTER HUB
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Elektronika To nasi Klienci wskazują nam priorytety strategiczne na 2022 rok
drukuj stronę
poleć znajomemu

To nasi Klienci wskazują nam priorytety strategiczne na 2022 rok

fot. Chris Breslin, Prezes Zarządu firmy Farnell

Globalna pandemia miała bardzo duży wpływ na przemysł elektroniczny, przede wszystkim ze względu na niedobory komponentów i wyzwania logistyczne, a przecież mierzyliśmy się też z wieloma innymi utrudnieniami. W istocie, minione 18 - 24 miesiące to tak naprawdę jedne z dotychczas niepewnych czasów, z jakimi nasza branża (i wiele innych) miała do czynienia. Problemy spowodowane pandemią COVID-19 były odczuwalne nie tylko przez nas, ale też przez naszych klientów, pracowników i partnerów dostarczających nam swoje wyroby.

W Farnell również widzimy potrzebę ciągłych usprawnień w ofercie, jaką mamy dla klientów. Z racji szybkich zmian, jakim podlega nasza branża, na nowo przeanalizowaliśmy każdy krok procesu wsparcia klienta i będziemy nadal to robić, by mieć pewność, że faktycznie dokonujemy usprawnień. Dla naszego zespołu miniony rok stanowił unikalną okazję by przemyśleć nasz model biznesowy i podjąć decyzje o koniecznych zmianach, które pozwolą nam nadal dostarczać najnowocześniejsze technologie, jednocześnie wspierając naszych klientów i dostawców w trakcie ich rozwoju.

W omawianym okresie było też całkiem wiele rzeczy, z których możemy być dumni. Farnell silnie zaangażował się w zabezpieczenie i zapewnienie kluczowego sprzętu, potrzebnego w sektorze ochrony zdrowia – właśnie w czasie, gdy służba zdrowia mierzyła się z błyskawicznie rozprzestrzeniającym się wirusem. Dosyć szybko udało nam się zauważyć, co „nowa normalność” tak naprawdę oznacza dla naszego sektora rynku i dlatego podjęliśmy znaczące inwestycje, by przede wszystkim poprawić zatowarowanie magazynów, wzmocnić naszą globalną siatkę dostaw oraz rozszerzyć zakres wsparcia klienta, jakie oferujemy, czyniąc je zdecydowanie najlepszym w kategorii firm dystrybuujących podobne produkty. Jesteśmy również niezmiernie dumni z naszych zespołów z całego świata, które wykazały się dużą determinacją w trakcie lockdownów. Członkowie tych zespołów nie tylko stosowali się do zasad izolacji i dystansu społecznego, ale też sprawnie przenieśli się na pracę zdalną. Cały ten okres pozwolił nam potwierdzić to, co zawsze wiedzieliśmy: niezwykłe poczucie odpowiedzialności, kreatywność i po prostu ciężka praca personelu Farnella oraz społeczności naszych dostawców są zwyczajnie niekwestionowalne.

Dziś rola dystrybutora ewoluowała daleko poza samo zadanie pośrednictwa w sprzedaży komponentów. Jesteśmy strategicznym partnerem naszych klientów. Nieustannie pracujemy z nimi by dostosować się do pojawiających się zmian rynkowych i pokonywać bariery, z jakimi mogą się mierzyć. Jako prezes firmy, obiecuję że będziemy trzymać się trzech strategicznych priorytetów, które wierzę, że uczynią rok 2022 świetnym okresem w działalności tak Farnella, jak i naszych klientów oraz wszystkich innych osób, które z nami pracują.

Linia do pakowania zamówień w centrum logistycznym sklepu internetowego FarnellLinia do pakowania zamówień w centrum logistycznym Farnell

1. Osiągnięcie mistrzowskiego postępu

Świat nie stoi w miejscu, tak samo jak w miejscu nie stoi Farnell. Nigdy nie byliśmy usatysfakcjonowani robieniem rzeczy po prostu tak, jak zawsze się je robiło. Będziemy stale szukać każdej okazji do wprowadzenia usprawnień – nie ważne czy małych czy stopniowych. Co najważniejsze, w 2022 roku każdy w firmie Farnell będzie pomagał w poprawianiu codziennych doświadczeń naszych klientów. Jest to kluczowy element na drodze do całkowitego zrozumienia, co jest im potrzebne w tej nowej normalności i w przyszłości.

Aby spełnić tę obietnicę, Farnell podjął się dużych inwestycji w ofertę, zwiększając tym samym wsparcie, jakie dostarczamy klientom, a ponadto wyznaczył nowego wiceprezesa, odpowiedzialnego za relacje z klientami.

Dodatkowo będziemy się znacznie bardziej koncentrować na inicjatywach dotyczących środowiska naturalnego, społeczeństwa i sposobu działania korporacji. Podczas pandemii globalny nacisk na redukcję negatywnego wpływu firm na środowisko wzrósł i podjęliśmy ważne kroki w tym kierunku. Przykładowo, nasze nowe centrum dystrybucyjne w Wielkiej Brytanii to zautomatyzowany, niezwykle zaawansowany technologicznie magazyn, w którym uzyskujemy wydajność pracy wyższą niż kiedykolwiek wcześniej, przy jednoczesnym, znaczącym zmniejszeniu wpływu naszej działalności na środowisko. Nie tylko około 94% odpadów poddajemy recyklingowi lub odzyskujemy, ale też pozyskujemy energię ze źródeł całkowicie bezemisyjnych. Te standardy podnoszą poprzeczkę dla wszystkich naszych placówek, a nasza brytyjska siedziba główna już teraz przechodzi intensywną modernizację, dzięki czemu znacząco zmniejszymy jej wpływ na środowisko, jednocześnie ogromnie zwiększając wydajność.

2. Będziemy się przystosowywać

Jeśli pandemia nas czegokolwiek nauczyła, to na pewno tego, jak ważne jest by umieć się dostosować do zmieniających się warunków – w przeciwnym wypadku nie moglibyśmy spełniać potrzeb klientów. Pandemia dramatycznie zmieniła świat, w którym żyjemy i pracujemy, w efekcie czego firmy muszą zaadaptować się do tych nowych warunków, jeśli chcą przetrwać i odnosić sukcesy. Było dla nas coraz bardziej jasne, że w tak zmieniającym się otoczeniu, napędzanym nie tylko przez nieprzewidywalne zdarzenia, ale też przez konkurencyjne, technologiczne i innowacyjne siły – Farnell musi działać jak niezwykle zwinna organizacja.

Jednym z obszarów, w którym zaobserwowaliśmy niespotykane dotąd zmiany, była globalna transformacja w kierunku pracy zdalnej. Miliony pracowników z całego świata potrzebują teraz niezbędnej infrastruktury i technologii, by mogli wykonywać swoje prace z domu. Zmiana ta doprowadziła do błyskawicznego wzrostu zapotrzebowania na układy półprzewodnikowe, co – wraz z innymi czynnikami – przyczyniło się do globalnych niedoborów. Jeśli dana organizacja jest wystarczająco zwinna, może zareagować i odpowiedzieć szybko na tak drastyczne zmiany. W Farnell wdrożyliśmy szereg modyfikacji naszych procesów, co już samo w sobie przyczyniło się do bardziej elastycznych sposobów pracy zespołów odpowiadających za różne zadania.

Wierzę, że możliwość błyskawicznego przystosowania się do zmieniającej się sytuacji jest możliwe jedynie poprzez zacieśnianie relacji z klientami, tak byśmy mogli spostrzegać nowe wymagania, zanim staną się wyzwaniami. Ponadto niezwykle ważne jest inwestowanie w zatowarowanie. Do lata 2022 roku powiększymy wybór naszych produktów w ofercie o ponad milion różnych rodzajów komponentów i urządzeń, a w tym o 250 tysięcy nowych podzespołów, z czego ponad połowa już w pierwszych miesiącach roku znalazła się w naszej sprzedaży. Inwestujemy też w nowe, wartościowe usługi, by pomóc w składaniu zamówień i dostarczaniu komponentów, co zarazem kieruje nas w stronę mojej trzeciej obietnicy.

3. Zadbamy o cyfryzację

Oprócz nadzorowania globalnych działań Farnell, moim codziennym zadaniem jest też zapewnienie lepszego wykorzystania technologii cyfrowych, by poprawić wszystkie aspekty naszych usług, jakie świadczymy klientom. Tak, wykonaliśmy duże posunięcia w tym obszarze w ostatnich latach, ale w żadnym wypadku nie zakończyliśmy prac. Wynika to z faktu, że wagi cyfrowych kanałów sprzedaży nie da się przecenić. Wielu naszych klientów dopiero przestawia się na handel online i obecnie ponad 70 procent wszystkich składanych u nas zamówień jest zlecanych przez kanały cyfrowe.

Oczywiście, cyfryzacja nie dotyczy tylko technologii. W firmie Farnell szczycimy się faktem, że jesteśmy organizacją koncentrującą się na cyfryzacji, ale z ludzkim duchem. Jest niezwykle ważne by zapewnić klientom maksymalne korzyści z digitalizacji, a w tym zaoferować im nasze poszerzone możliwości rozwiazywania ich problemów i dostarczania najwyższych poziomów wsparcia, niezależnie na jakim etapie swojej „podróży” się znajdują. Cyfryzacja powinna pozwolić klientom na szybkie i łatwe odnalezienie produktu, który dokładnie spełnia ich wymagania. Powinna też umożliwiać bezpośrednie integrowanie się z systemami i procesami klientów, oszczędzając tym samym ich czas.

To właśnie dlatego składam obietnicę, że Farnell będzie używać cyfrowych technologii by uczynić każdy z aspektów projektowania, produkcji i wdrażania technologii znacznie łatwiejszym niż wcześniej. Czujemy się zobowiązani by zapewniać błyskawiczny dostęp do informacji, które pozwalają inżynierom na implementowanie nowych technologii. Upewnimy się, że części których potrzebujesz mogą być wyszukane, zamówione i szybko dostarczone, tak by minimalizować wszelkie przestoje.

Jak dotąd zainwestowaliśmy w usprawnienia warte miliony dolarów, ulepszając nasze kanały internetowe i doświadczenia naszych klientów, co poskutkowało 30-procentowym wzrostem globalnego ruchu i 15-procentowym zwiększeniem zamówień internetowych. W 2022 roku wprowadzimy światowej klasy system zarządzania treścią i zainwestujemy w duże usprawnienia, które zapewnią każdemu użytkownikowi jego własne, unikalne doświadczenia podczas odwiedzania naszej strony internetowej.

Nasze globalne, cyfrowe platformy staną się jeszcze bardziej elastyczne i wydajne oraz lepiej zintegrowane. Będziemy kontynuować prace nad dostarczaniem wartościowych treści w serwisach internetowych Farnella, takich jak Technical Resources Hub i Industrial Embedded Computer Hub, dzięki czemu będziemy wspierać inżynierów na każdym etapie cyklu projektowego.

centrum dystrybucyjne FarnellNowe centrum dystrybucyjne Farnell

Jakie są Wasze cele na przyszłość?

Obsługa klienta to dla firmy Farnell strategiczny priorytet w tym roku i będę stale pracował, by mieć pewność, że nasze zespoły dobrze rozumieją postawione cele wdrażania usprawnień, elastyczności i cyfryzacji, a więc że dostarczają najlepsze możliwe rozwiązania dla naszych klientów i partnerów, tak dziś, jak i jutro.

Czego się nauczyliście za sprawą lat 2020 – 2021? Jak poradziliście sobie z comiesięcznymi, nieprzewidywalnymi, odwracającymi wszystko do góry nogami zmianami? Jak zmodyfikowaliście swoje działania by iść naprzód i rozwijać się w tej nowej rzeczywistości?

Dzieląc się swoimi doświadczeniami i przyjmując transparentne podejście przy każdej okazji, możemy funkcjonować jak prawdziwi partnerzy, z korzyścią dla całej branży oraz wszystkich jej członków.

REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Farnell, An Avnet Company
ul. Canal Road , Leeds
tel.  00 800 121 29 67
pl.farnell.com
$nbsp;
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl