Świeca żarowa jest bardzo ważnym elementem jednostki napędowej diesla. Od świec zapłonowych różnią się tym, że nie wytwarzają iskry, gdyż paliwo diesla zapala się przez wysokie ciśnienie i wykorzystywane są do podgrzewania paliwa przed zapłonem silnika i podczas jego działania. Podgrzanie mieszanki paliwa i powietrza gwarantuje jego skuteczne odpalanie. Świece żarowe pomagają skutecznie odpalić silnik, szczególnie przy niskich temperaturach otoczenia.
Konstrukcja świecy żarowej jest podobna do cienkiego ołówka, a jego obudowa posiada gwint wejściowy na końcu, którego znajduje się element grzewczy. W nowoczesnych silnikach diesla element ten osiąga w kilka sekund temperaturę 850° – 1100°C przy prądzie wynoszącym co najmniej 1.2 V.
Zależnie od ich lokalizacji, wyróżniane są trzy typy świec zapłonowych: umieszczane w przedsionku, komorze wstępnego spalania i komorze spalania (w jednostkach z bezpośrednim wtryskiem paliwa). W zależności od materiału, z którego wykonana jest zewnętrzna obudowa,
dostępne są świece żarowe stalowe i ceramiczne. Te drugie posiadają trwalszy element grzewczy, który jest wykonany ze specjalnego
materiału o wysokim punkcie topnienia. Tego typu świece zapewniają pracę silnika w najtrudniejszych warunkach.
Wybór nowych świec żarowych powinien zależeć od zaleceń producenta samochodów. Jeśli planujesz samodzielnie wymienić świece żarowe,
będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego, ponieważ ważne jest, aby nie uszkodzić gwintu silnika i przedsionka i dokręcić świecę przy
określonym momentem obrotowym. Przed montażem nowej świecy żarowej, upewnij się, że gwint jest czysty. Odpowiednio dobrane świece żarowe zapewniają nie tylko niezawodne odpalanie i działanie silnika, ale również ekonomiczne zużycie paliwa i ekologiczność. Więcej informacji o świecach można znaleźć na stronie internetowej euautoczesci.pl.
Świece żarowe produkowane przez NGK, Bosch, Beru, Denso i kilka innych marek, uważa się za najlepsze rozwiązanie.
REKLAMA |
REKLAMA |