Jak dochodzić swoich praw podczas reklamowania sprzętu? - NAPRAWA - REKLAMACJA - GWARANCJA - JAK ODDAC GWARANCJE - RĘKOJMIA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna BAZA WIEDZY Jak dochodzić swoich praw podczas reklamowania sprzętu?
drukuj stronę
poleć znajomemu

Jak dochodzić swoich praw podczas reklamowania sprzętu?

Kupując w krajach UE mamy zagwarantowane 2 lata gwarancji na reklamację danego sprzętu. W celu reklamacji sprzętu możemy wybrać gwarancję bądź rękojmię. Czym one się różnią? Co lepiej wybrać w naszym wypadku?

Co różni gwarancje od rękojmi?

Rękojmia gwarantowana jest przepisami prawnymi, a gwarancja dobrowolnie wydawana jest przez gwaranta np. producenta, jest ona elementem strategii marketingowej.

Przez jaki czas możemy reklamować nasze sprzęty?

Okres, kiedy obowiązuje rękojmia to 2 lata, jeżeli wada została wykryta w przeciągu roku, uznaje się, że istniała ona już w dniu sprzedaży. To jak długo gwarancja obowiązuje, zależy od gwaranta, zdarza się, że obowiązuje ona nawet przez 5 lat, a nawet dożywotnio. Jeżeli w gwarancji nie ma dodatkowych informacji, na ten temat przyjmuje się, że okres ten wynosi 2 lata.

Czego możemy się domagać?

Wszystko zależy przede wszystkim od tego, po jakim czasie sprzęt się popsuł i co było tego przyczyną. M.in. mamy możliwość ubiegać się o:

  • Wymianę sprzętu na nowy
  • Naprawę sprzętu
  • Obniżenie kosztów urządzenia
  • Odstąpienia od umowy

Który sposób reklamacji sprzętu będzie dla nas lepszy?

Rękojmię lepiej wykorzystać, kiedy prawa, jakie przyznał nam gwarant, w karcie gwarancyjnej są „przekombinowane”, np. pralkę możemy wymienić, kiedy reklamacja zostanie zgłoszona 3 razy. Drugim powodem, kiedy lepiej wybrać rękojmię jest, kiedy chcemy odstąpić od umowy, czy uzyskać zwrot pieniędzy. Skorzystać z niej także lepiej kiedy: termin ważności gwarancji jest krótszy niż 2 lata bądź nie otrzymaliśmy karty gwarancyjnej.

Z gwarancji powinniśmy skorzystać, kiedy towar kupiliśmy za granicą i z gwarancji możemy korzystać w autoryzowanym serwisie. Jeżeli okres gwarancji jest dłuższy niż 2 lata, wtedy tylko z tego sposobu reklamacji możemy skorzystać.

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
Oceń jako:
dodaj do ekspertów
Inne artykuły tego użytkownika:
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Projektanci sieci elektroenergetycznych nN i SN Projektanci sieci ... Pomocna dłoń w problemach związanych z projektowanie nowych i modernizowaniem istniejących sieci ...
Neuroinformatyka Neuroinformatyka Grupa dla wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem metod pomiarów, analizy i modelowania pochodzących z ...
PHP PHP PHP: problemy,porady,ciekawe rozwiązania
Zasilacze laboratoryjne Zasilacze laboratoryjne Zapraszam wszystkich elektroników tych zaawansowanych i początkujących do grupy, gdzie poruszane będą ...
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl