Kupując w krajach UE mamy zagwarantowane 2 lata gwarancji na reklamację danego sprzętu. W celu reklamacji sprzętu możemy wybrać gwarancję bądź rękojmię. Czym one się różnią? Co lepiej wybrać w naszym wypadku?
Rękojmia gwarantowana jest przepisami prawnymi, a gwarancja dobrowolnie wydawana jest przez gwaranta np. producenta, jest ona elementem strategii marketingowej.
Okres, kiedy obowiązuje rękojmia to 2 lata, jeżeli wada została wykryta w przeciągu roku, uznaje się, że istniała ona już w dniu sprzedaży. To jak długo gwarancja obowiązuje, zależy od gwaranta, zdarza się, że obowiązuje ona nawet przez 5 lat, a nawet dożywotnio. Jeżeli w gwarancji nie ma dodatkowych informacji, na ten temat przyjmuje się, że okres ten wynosi 2 lata.
Wszystko zależy przede wszystkim od tego, po jakim czasie sprzęt się popsuł i co było tego przyczyną. M.in. mamy możliwość ubiegać się o:
Rękojmię lepiej wykorzystać, kiedy prawa, jakie przyznał nam gwarant, w karcie gwarancyjnej są „przekombinowane”, np. pralkę możemy wymienić, kiedy reklamacja zostanie zgłoszona 3 razy. Drugim powodem, kiedy lepiej wybrać rękojmię jest, kiedy chcemy odstąpić od umowy, czy uzyskać zwrot pieniędzy. Skorzystać z niej także lepiej kiedy: termin ważności gwarancji jest krótszy niż 2 lata bądź nie otrzymaliśmy karty gwarancyjnej.
Z gwarancji powinniśmy skorzystać, kiedy towar kupiliśmy za granicą i z gwarancji możemy korzystać w autoryzowanym serwisie. Jeżeli okres gwarancji jest dłuższy niż 2 lata, wtedy tylko z tego sposobu reklamacji możemy skorzystać.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
Neuroinformatyka Grupa dla wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem metod pomiarów, analizy i modelowania pochodzących z ... |
Politechnika Lubelska Grupa zrzeszająca studentów i absolwentów Politechniki Lubelskiej |
Politechnika Gdańska Grupa zrzeszająca pracowników, studentów i absolwentów Politechniki Gdańskiej. |
Automania Grupa zrzeszająca pasjonatów czterech kółek. |
REKLAMA |